Kao prirodni izvor vitamina B5, koji tijelu daje snagu i izdržljivost, ova je namirnica kao stvorena za osobe koje žive užurbanim načinom života.

Isto tako, gljive su niskokalorične te su idealne za sve koji na zdrav način žele izgubiti pokoji kilogram viška. No baš kao i svaku drugu namirnicu i gljive treba znati pravilno očistiti i pripremiti za jelo.

NUTRITIVNE VRIJEDNOSTI:
- Gljive su prirodni izvor velike količine vitamina (B1, B2, C i D) i minerala (kalij, željezo, cink, kalcij).

- Prepune su vitamina B5 koji tijelu pomaže da apsorbira i maksimalno iskoristi energiju iz hrane koju pojedemo.

- Gljive imaju vrlo nisku kalorijsku vrijednost i sadrže malo masnoća te su samim time izvrstan, zdravi saveznik kod mršavljenja.


 

ČIŠĆENJE GLJIVA:
- Svježe gljive nikako ne smijete prati u vodi jer je one upijaju poput spužve te na taj način gube nutritivne vrijednosti i mogu postati gnjecave.

- Nabavite posebnu spužvicu ili četkicu za čišćenje gljiva ili ih grubom kuhinjskom krpom dobro istrljajte dok ne uklonite sve tragove zemlje.

PRIPREMA GLJIVA ZA KUHANJE:
- Ne bacajte stabljiku već je dobro obrišite i izrežite po dužini na pola.

- Za gulaše i dinstanje klobuk narežite na polovice i četvrtine. Tako će ostati sočni i puni okusa, poput komadića mesa.

- Za omlet, rižoto ili umak s tjesteninom narežite ih na tanke šnite kako bi se lakše i bolje povezali s umakom ili ostatkom namirnica.

Recepti s gljivama u koje morate probati:

>> Pohani šampinjoni

>> Fantastična krem juha s gljivama: recept by Pun p'jat!

>> Vrganji s jajima: Šumski kralj s kojim vam nikad neće faliti meso

Još puno toga o gljivama i drugim slasnim i zdravim namirnicama potražite na zadovoljna.hr.
 

 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju