Zbog visokog postotka šećera, voće je često puta zanemareno kada se priča o zdravlju i zdravoj prehrani. Iako povrće ima više nutrijenata od voća, to ne znači da bismo trebali zaboraviti na konzumaciju tih slasnih plodova. A pogotovo ako je riječ o ovoj vrsti voća...

Rajčica

Iako je većina smatra povrćem, rajčica je zapravo vrlo zdravo voće. Bogata je likopenom – biljnim pigmentom iz skupine karotenoida koji joj daje crvenu boju, ali i koji igra važnu ulogu za zdravlje srca i krvožilnog sustava. Rajčica sadrži i kolin koji potpomaže zdravlje živčanog i mišićnog sustava, a obiluje i vitaminom A, K i E. Ima protuupalna svojstva, te je važna za jak imunitet.

Sušene goji bobice Hrana i piće Jačaju imunitet, štite jetru i snižavaju visoki tlak: Bobice od 20-ak kuna koje čine čuda za zdravlje

Lubenica
Lubenica je još izvrstan izvor likopena u voćnom svijetu. Štoviše, ima ga više nego u rajčici. S obzirom da je ovo sočno voće sastoji od čak 92 posto vode, izvrsni je pomagač za hidraciju u ljetnim danima.

Breskva
Breskve su bogate kalijem koji snižava visoki tlak, ali i prehrambenim vlaknima koji reguliraju probavu. Dobar su izvor i selena, bakra, fosfora, niacina, vitamina A i E te beta karotena koji poboljšava zdravlje očiju.

Kivi
Kivi je odličan izvor vitamina C koji jača imunitet i pomaže u zacjeljivanju rana. Obiluje i kalijem koji igra važnu ulogu u održavanju količine elektrolita u organizmu, a pomaže i kod snižavanja visokog krvnog tlaka. Ima značajnu količinu folata i cinka, a sadrži i fitonutrijnte poput luteina.

Jabuke - 2 Hrana i piće Dobar imunitet, čelični živci: 7 razloga zbog kojih bismo svaki dan trebali pojesti jabuku

Naranča
Iako su poznate po velikoj razini vitamina C, naranče imaju i brojne druge nutrijente važne za zdravlje cijelog organizma. Jedite naranče i za zadovoljavanje dnevnih potreba za kalcijem, kalijem, bakrom, folatima i kolinom.

Grejp
Grejp je vrlo moćno, a zapostavljeno voće iz porodice agruma koje bismo češće trebali uvrstiti na svoje jelovnike. Ne samo da obiluje vitaminom C kao i drugi citrusi te osigurava snažan imunitet, već ima i značajne količine beta karotena i vitamin A koji su važni za zdravlje očiju.

Mango

Mango je tropsko voće bogato šećerom. U 100 grama nalazi se oko 14 grama šećera no to ne znači da bismo ga trebali izbjegavati. Mango je izvor i brojnih nutrijenata – bogat je kalcijem, magnezijem, fosforom, kalijem, bakrom, selenom, niacinom, vitaminom C i drugim važnim hranjivim tvarima.

Preokrenuti kolač s ananasom Hrana i piće Tako sočno i fino! Recept za kolač s ananasom iz konzerve koji se peče "naopačke"

Guava
Guava je tropsko voće i superhrana. Ona sadrži velike količine likopena, bogata je kalijem, fosforom, vitaminom C, folatima i beta karotenom. Obiluje prehrambenim vlaknima koje ubrzavaju probavu i snižavaju razine lošeg kolesterola. Ako se nađete u prilici da je probajte, ne propuštajte je.

Papaja

Papaja je još jedna supernamirnica koja sadrži velike količine likopena, luteina, vitamina C, kalija, magnezija i kalija. Sadrži i vitamine B3 i B6 koji su prava rijetkost u voću. S obzirom da se ovi vitamini uglavnom nalaze u namirnicama životinjskog porijekla njena se konzumacija osobito preporučuje veganima i vegetarijancima.

Durian

Teško da ćete durian naći u Hrvatskoj, ali ako vam se ukaže prilika – obavezno ga probajte. Ovo azijsko voće neugodnog mirisa obiluje bjelančevinama i zdravim masnoćama zbog čega se osobito preporučuje osobama koje jedu hranu isključivo biljnog porijekla. Bogat je i magnezijem, fosforom, kalijem, riboflavinom, folatima i beta karotenom.