Najbolji način da tijelo opskrbite vitaminom D je da tijelo izložite sunčanim zrakama, koje potiču stvaranje ovoga važnog elementa za ljudsko tijelo. Vitamin D je ključan za apsorpciju kalcija u organizmu, pa samim time i za zdravlje kostiju, očiju i zuba.

Ako niste u mogućnosti vrijeme provoditi u šetnji na suncu, na jelovnik obavezno uvrstite ove namirnice.

1. Gljive

Gljive su uistinu čarobno povrće. Iako uglavnom rastu na tamnim i vlažnim mjestima, i one vole sunce. Štoviše, u gljivama se nalazi ergosterol koji se na prirodnoj svjetlosti ili pod UV lampama pretvara u vitamin D. Želite li povećati apsorpciju ovog vitamina, kombinirajte ga uz zdrave masnoće za maksimalan učinak. Primjerice, gljive propirjajte na nešto domaćeg maslinovog ulja.

2. Riblje ulje

Možda nema baš najbolji okus, ali uistinu pomaže zdravlju! Najbrži i najlakši način da tijelo opskrbite vitaminom D je da uzmite žličicu ribljeg ulja. Ova količina uz to sadrži i duplu dozu vitamina A, koji osnažuje organizam, te je izvrstan saveznik za zdravlje očiju i srca.



3. Sardine
Plava riba poput sardina ili plavorepe tune bogata je omega 3 masnim kiselinama koje čuvaju srce i krvožilni sustav. Uz to su bogate vitaminom D. Ovu je namirnicu najbolje ispeći 'na gradelama' pa pojesti uz salatu ili prilog od zelenog lisnatog povrća.

4. Jaja
Žumanjci su nutricionističke zvijezde kokošjeg jaja. Zaboravite zato na omlete od bjelanjaka i prepustite se uživanju u ovome žutom blagu. U žumanjku se nalazi većina bjelančevina, antioksidanata te vitamina B i D. Kuhajte ih, pecite, poširajte i na drugi se način kulinarski izražavajte.

5. Sir

Ako tražite vitamin D u siru, posegnite za ricottom napravljenim od punomasnog mlijeka. Ovaj kremasti sir obiluje njime, a sadrži i esencijalnu aminokisleinu leucin koji potiče rad metabolizma i sagorijevanje kalorija, pa se preporučuje osobama koji paze na figuru.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju