Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi jedinstveni brod od projektiranja, gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom, koji će zbog svoje duljine od 162 metra ući i u Guinnessovu knjigu rekorda.

Dug je 162 i širok 18,5 metara, nosivosti 2000 tona, ima pet paluba, a na njemu će biti smješteno 450 ljudi, od čega 300 putnika u 150 luksuznih kabina te u 74 kabine 150 članova posade.

Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli je brod pokriven Wi-Fi signalom.

Na otvorenim su palubama tri bara i tri bazena, od kojih je jedan namijenjen za ronjenje, te kuhinja koja se prostire na tri palube. Klimatizacija na brodu izvedena je prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.

Flying Clipper je, između ostalog, poseban po tome što je isključivo namijenjen za jedrenje, premda ima dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Veći ima 2500 kilovat sati, a manji 1700 kilovat sati. S ukupnom snagom od oko 4200 kilovat sati, troši oko dvije tone nafte na sat. Uz rezervoar od 800 tona, motorom će bez punjenja moći prevaliti 400 sati vožnje.

Flying Clipper - 11 Flying Clipper - 11 (Foto: Brodosplit)

Opremljen je sa šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, te s osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.

Flying Clipper prvi je jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim Safe return to port sigurnosnim standardima te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a. Jedini je jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije.

Inovativan sustav koji se zove se ''siguran povratak u luku'' (Safe return to port) novost je na našem tržištu jer od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade. Taj sustav zapravo znači da je sva ključna oprema na brodu duplirana, zbog čega je projektirana gradnja dviju strojarnica sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most.

Velika Adrija skriva se ispod jugoistočne Europe Zanimljivosti Izgubljeni kontinent koji se djelomično sakrio i pod Jadranskim morem

Ključni dijelovi na brodu su izrađeni u dva primjerka pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je najudaljenija točka od kopna na moru.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku, stoga je izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Sa svojim pogonom od dva motora plovi 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila, zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti.

 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju