Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi jedinstveni brod od projektiranja, gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom, koji će zbog svoje duljine od 162 metra ući i u Guinnessovu knjigu rekorda.
Dug je 162 i širok 18,5 metara, nosivosti 2000 tona, ima pet paluba, a na njemu će biti smješteno 450 ljudi, od čega 300 putnika u 150 luksuznih kabina te u 74 kabine 150 članova posade.
Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli je brod pokriven Wi-Fi signalom.
Na otvorenim su palubama tri bara i tri bazena, od kojih je jedan namijenjen za ronjenje, te kuhinja koja se prostire na tri palube. Klimatizacija na brodu izvedena je prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.
Flying Clipper je, između ostalog, poseban po tome što je isključivo namijenjen za jedrenje, premda ima dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Veći ima 2500 kilovat sati, a manji 1700 kilovat sati. S ukupnom snagom od oko 4200 kilovat sati, troši oko dvije tone nafte na sat. Uz rezervoar od 800 tona, motorom će bez punjenja moći prevaliti 400 sati vožnje.
Flying Clipper - 11 (Foto: Brodosplit)
Opremljen je sa šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, te s osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.
Flying Clipper prvi je jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim Safe return to port sigurnosnim standardima te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a. Jedini je jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije.
Inovativan sustav koji se zove se ''siguran povratak u luku'' (Safe return to port) novost je na našem tržištu jer od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade. Taj sustav zapravo znači da je sva ključna oprema na brodu duplirana, zbog čega je projektirana gradnja dviju strojarnica sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most.
Ključni dijelovi na brodu su izrađeni u dva primjerka pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je najudaljenija točka od kopna na moru.
Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku, stoga je izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Sa svojim pogonom od dva motora plovi 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila, zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti.