1. Turbulencije i propadanje
'Ove aktivnosti u zrakoplovu su česta i neugodna pojava, ali su rijetko kad opasne,' tvrdi pilot Patrick Smith i autor knjige 'Cockpit Confidential, te dodaje: 'iako se putnicima čini da avion propada stotine metara, rijetko kad ponire više od 6 metara.'
Jedini poznati zrakoplov koji je srušen zbog turbulencija bio je BOAC let 1966. godine u kojem je pilot namjerno prelijetao planinu Fuji. Sve ozbiljnije komplikacije uzrokovane lošim vremenom sprečava radar Doppler koji pokazuje stvarno stanje u zraku i zbog kojih piloti ne lete tamo gdje je opasno.
2. Otkazivanje i zapaljivanje motora
Zrakoplov nije automobil i zbog otkazivanja jednog motora zrakoplov se neće odmah survati u provaliju. Piloti, dakako, imaju i sistem upozoravanja koji ih informira o stanju s motorima prije nego što se dogodi ikakav problem. Uz to, ne treba strahovati ni od zapaljivanja motora prilikom polijetanja ili leta. Kratak vatreni izboj moguć je zbog nakupljenog viška energije, ili zbog sudara s pticom.
'Svakog dana zrakoplovi se sudaraju s pticama, a manje ptice poput goluba ili vrabaca mogu tek smanjiti količinu potiska dostupnog za letenje, ali ne i uništiti zrakoplov,' kaže umirovljeni pilot Ron Nielsen i autor knjige 'Real Life Fearful Flier Stories'.
3. Automatsko izbacivanje maski s kisikom
Izbacivanje maski s kisikom u holivudskim filmova znak je da zrakoplov pada u provaliju. U stvarnosti, ovaj se sustav aktivira zbog nedostatka pritiska u unutrašnjosti zrakoplova, ili u najgorem slučaju zbog napuknutog prozora ili vrata.
'Ovo su loše situacije u zraku, ali uobičajena pojava za koje svi piloti unaprijed treniraju u simulatoru,' kaže Nielsen i dodaje: 'svaki pilot zna da u tim slučajevima treba brzo promijeniti visinu na kojoj leti kako promjena ne bi utjecala na disanje svojih putnika.'