Losos je jedna od najzdravijih riba u svjetskim morima, a karakterizira ju narančasto-ružičasta boja mesa. U stotinu grama lososa nalazi se oko 200 kalorija, ali i 20 grama bjelančevina.

Iako se ne smatra dijetalnom namirnicom, preporučuje se jesti svima – uključujući i osobama na dijeti. Razlog za to krije se u obilju visokovrijednih sastojaka poput omega-3 masnih kiselina koje ubrzavaju metabolizam, ali imaju i druge blagotvorne učinke na ljudski organizam.

Blagodati lososa:

1. Omega-3 masne kiseline smanjuju masnoću u krvi, odnosno loš kolesterol, pa se smatraju čuvarem srca i cijelog krvožilnog sustava.

2. Pozitivno djeluju na upalne procese u organizmu te na zarastanje rana.

3. Podižu raspoloženje, a neke studije ukazuju i da suzbijaju simptome depresije. Tartar od svježeg lososa Tartar od svježeg lososa (Foto: Stockfood)
4. Omogućavaju normalan razvoj mozga i stanica oka. Dobre masnoće pridonose i "podmazivanju" zglobova.

5. Losos je i dobar izvor selena, fosfora, kalija te vitamina iz B skupine. Ovi nutrijenti jamče dobar rad živčanog sustava, jačaju kosti i zube te pretvaraju hranu u energiju.

Kako prepoznati svježeg lososa: 

Svježeg lososa možete prepoznati po ispupčenom i bistrom oku, vlažnim škrgama, čvrstom mesu i sjajnoj koži koja nije sluzava. Važno je da meso nema neugodan miris.

Kupujete li samo filete, imajte u vidu da ih pripremite isti ili sljedeći dan. Trebate ga čuvati u hladnjaku na temperaturi od oko +2 Celzijeva stupnja.

Na hrvatskom tržištu losos je dostupan i u smrznutom, konzerviranom te dimljenom obliku. Zavirite u našu fotogaleriju te pronađite nadahnuće za svoje kulinarske igre. Losos na posteljici od kuhane leće Losos na posteljici od kuhane leće (Foto: Stockfood)

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju