Nedavno otvoreni tunel Ceneri mogao bi napraviti pravu revoluciju u željezničkom prometu starog kontinenta, gdje je konačno cilj povezivanje vlakom Sjevernog mora i Mediterana.
Tunel je službeno otvoren početkom rujna svečanom ceremonijom na kojoj su sudjelovali glazbenici iz švicarskih regija s njemačkog govornog područja, ali i oni iz talijanskog govornog područja. Na taj način, prikazano je i zajedništvo, tj. snažna veza između sjevera i juga zemlje.
„Ova nova linija kroz Alpe projekt je stoljeća u našoj zemlji. Radi se o najvećoj investiciji koju smo ikad imali, ovo je znak inteligentnog ulaganja u promet“ – nije krila oduševljenje švicarska predsjednica Simonetta Sommaruga.
Tunel Ceneri dugačak je 15,4 kilometra i smješten je u blizini švicarske granice s Italijom i finalni je dio „slagalice“ projekta tunela kroz Alpe, barem što se tiče švicarske strane. Zajedno sa „sestrinskim“ tunelima, Lotschberg i Gotthard, Ceneri omogućava vlakovima lagan prijelaz kroz Alpe. Kroz njega će svakodnevno prolaziti oko 170 putničkih i teretnih vlakova, a vrijeme vožnje će se smanjiti, pa će sad vožnja od Zuricha do Milana potrajati tek tri sata.
Švicarski tuneli pomoć će u pri revoluciji europskog željezničkog prometa te smanjiti broj kamiona koji robu prevoze kroz Alpe. Ipak, glavni cilj je povezivanje najveće europske morske luke, one u Rotterdamu, s talijanskom lukom Genoa. No, dok je švicarski dio završen, a Talijani svoj završavaju, projekt, pomalo neočekivano, koče Nijemci koji – kasne s radovima.
Naime, planirano proširenje rute od Karlsruhea do švicarskog Basela koče stanovnici njemačkih gradova uzduž rute. Proširenje koje treba ići na četiri trake, zbog raznih žalbi, kasni nevjerojatnih 15 godina! Zbog kašnjenja, Švicarci su počeli pregovore S Francuskom o korištenju alternativne rute, s obzirom da za ovu Njemačku, možda jednostavno neće biti prilike.