Most koji spaja obale lagune Garzón u Urugvaju možda je i najneobičniji na svijetu. Iako svoju funkciju obavlja bez greške, njegovom se obliku mnogi čude. Naime, umjesto da prijeđe lagunu najkraćim mogućim putom, odnosno u ravnoj crti, ovaj most nad njom radi – krug.

Promet na kružnom mostu nije organiziran kao u kružnom toku, nego se jednostavno dva kolnika, po jedan za svaki smjer, dolaskom na most razdvajaju i nakon što opišu polukrug, ponovno se spajaju i dalje teku paralelno.

Zašto (u) krug?

Neobičan i fotogeničan, ovaj most oduševljava društvene mreže već čitavo desetljeće, a uvijek se nađe netko tko rukom povučenom crvenom crtom preko fotografije sugerira da bi most premostio lagunu i da je ravan. Dežurni prometnici, fizičari i inženjeri uvijek spremni da svoj stav žestoko brane u komentarima vjerojatno si nisu dali truda pronaći odgovor na pitanja kojima je odgovor – krug.

Most Laguna Garzón - 3 Most Laguna Garzón - 3 (Foto: Shutterstock)

Most je projektirala tvrtka Rafael Viñoly Architects imajući nekoliko ciljeva na umu. Prvi je naravno bio omogućiti brz prijelaz automobilima preko lagune. Prije izgradnje mosta to se izvodilo motoriziranim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i kompliciraniji.

Drugi cilj bio je, usprkos budućem mostu, očuvati biološku raznolikost, a kružni oblik pokazao se dobrim rješenjem i za to. Naime, prstenasta sjena mosta ovako se čitav dan pomiče sa Suncem, a da je konstrukcija takva da je u sredini puna, dio lagune ispod mosta stalno bi bio bez svjetlosti. Laguna Garzón područje je i velike ornitološke važnosti, dom je brojnim ptičjim vrstama, uključujući čileanskog plamenca, ali i ugroženih vodozemaca poput Darwinove krastače.

Treći razlog zašto je ovaj most kružnog oblika jest – sigurnost. Dolazak s pristupne ceste u ogroman zavoj tjera vas da usporite, dok ravna pregledna cesta mnoge "zove" da utisnu pedalu gasa u pod. I zadnje, iako možda vozači i neće, u sporijoj vožnji putnici će više uživati u pogledu na lagunu, a kako ga ne bi morali hvatati u vožnji, projekt je predvidio i mjesta za sjedenje uživanje i pecanje na obodu ovog drugačijeg mosta.

Izgradnja ovog atraktivnog mosta, koja je stajala je više od 10 milijuna eura, započela je u rujnu 2014. godine, a most je za javnost otvoren krajem 2015. Čini ga više od 450 tona željeza i tri i pol tisuće kubika betona. Promjer prstena je 202 metra, a most je dovoljno visok da se ispod njega nesmetano plovi.

Most Laguna Garzón osim što je povezao urugvajske regije Rochu i Maldonado, postao je i prava turistička atrakcija, ali i omiljeno mjesto za rekreaciju stanovnika koji sada nad lagunom mogu šetati, voziti bicikl i uživati u panoramskom pogledu od doslovno – 360 stupnjeva.

"Najgori grad koji sam ikada posjetio": Mjesto koje slobodno možete obrisati s popisa za putovanje Chennai - 4 Chennai - 3 Chennai - 2 +0 Chennai - 1

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju