Galerija
Daleko smo još od Norvežana, ali moramo priznati da smo gotovo i zaboravili serpentine, Dramine... ali i pokoji pogled koji se čudesno otvara kako se odmata posljednji zavoj pri usponu.
Domaći rekorder je, pisali smo, 5821 metar dug tunel Mala Kapela između Jezerana i Modruša, odnosno izlaza Ogulin i Brinje na autocesti A1. Njegova je zapadna cijev puštena u promet 2005., a čitav je tunel otvoren 2009. godine.
Tunel Sveti Rok, dug 5 679 metara, probijen je ispod same "krune Velebita", Tulovih greda, a počeo se graditi 1993. godine, dok je područje "s druge strane" još bilo okupirano. Prva cijev tunela puštena je u promet 2003., a druga 2009. godine.
Treći po duljini, ali kronološki prvi petkilometarac u državi je tunel Učka, dug 5062 metra, koji je u pogonu još od 1981., a prije nekoliko godina započelo je probijanje i druge tunelske cijevi koja je puštena u promet krajem prošle godine.
Jedini u top 10 u kategoriji između dva i pol i pet kilometara je tunel Sveti Ilija, probijen kroz Biokovo i nazvan po njegovu najvišem vrhu. Dug je 4248 metara, pa je među hrvatskim tunelima tek četvrti po duljini, ali ih sve nadmašuje u vertikali, odnosno udaljenosti od tunelske cijevi do vrha planine.
Peto, šesto i sedmo mjesto zauzimaju tuneli dugi između dvije i dvije i pol tisuće metara. To su 2467 metara dug tunel Debeli Brijeg na jednoj od pristupnih cesta prema Pelješkom mostu, dovršen 2020. godine, tunel Plasina, 2300 metara dug tunel na dionici Žuta Lokva – Ličko Lešće te tunel Tuhobić, s 2143 metra najdulji tunel na dionici autoceste A6, čija je jedna cijev u promet puštena 1997. godine, a na drugu se zaboravilo do kraja 2008.
Ostaju nam još zadnja tri na popisu najdužih hrvatskih tunela – možete li pogoditi koji su - bez guglanja? Na osmom mjestu popisa nalazi se tunel Sveta tri kralja na sjeveru Hrvatske, u Hrvatskom zagorju, na autocesti Zagreb-Macelj. Dug je 1741 metar. Na devetom se mjestu nalazi tunel Brinje na dionici Mala Kapela – Žuta lokva autoceste A1, otvoren je za promet 2004., a tri godine kasnije proglašen je najsigurnijim tunelom u Europi.
I cukarčić na kraju, "tek" 1516 metar dug tunel i prvi na ovome popisu koji se nalazi – na otoku. Riječ je o tunelu Selce-Dubovica koji se nalazi na cesti koji povezuje Stari Grad i grad Hvar, a u promet je pušten 1999. godine.
Galerija