U Hrvatskoj automobilska industrija nikada nije zaživjela. No, to ne znači da nismo imali ideja ili da nismo znali uživati u vrhunskim automobilima.
FRANK KURTIS – HRVAT KOJI JE POKORIO INDY
Frank Kurtis, pravim imenom Franjo Kuretić (1908-1987.) pripada prvoj rođenoj generaciji useljenika u SAD iz Gorskog kotara. U mladosti je radio kod američkih automobilskih legendi (Don Lee, Harley Earl, Dutch Darrin), a prije osamostaljenja bavio se preradom starih Fordova i Buicka u cestovne trkače.
Kurtis je 1932. godine Kurtis je osnovao u Los Angelesu vlastitu tvrtku Kurtis-Kraft. Njegovi su trkaći 'midgeti' 25 godina dominirali američkom trkaćom scenom. Frank Kurtis konstruktor je čak 120 Indy 500 bolida, uz pet ondje ostvarenih pobjeda.
O Hrvatu koji je pokorio Indy u Tehničkom muzeju u Zagrebu govorit će Dino Milić Jakovlić, jedan od tek nekoliko hrvatskih novinara i istraživača čija je specijalnost svjetska i hrvatska automobilska povijesti. Ovo je grad bez politike, novca i automobila.
ALFA JANKOVITS
Dugo je godina ovaj automobil bio misterij automobilske povijesti. Tridesetih godina dva brata Jankovits u Rijeci konstruiraju revolucionarni aerodinamični automobil na šasiji Alfa Romea 6C 2300 s straga središnje ugrađenim istovjetnim motorom.
Alfi Jankovits gubi se trag nakon drugog svjetskog rata, da bi iznenada osvanula na svjetskoj sceni početkom ovog stoljeća. Obavijena velom tajne, kontroverzna i nepoznata, ovo je jedna od najzagonetnijih Alfi svih vremena, a ako je uopće i možemo smatrati Alfom.
U Tehničkom muzeju u Zagrebu o Alfa Jankovits će pričati Daniel Tomičić.
KAD SU HRVATI VOZILI BUGATTI
Dvadesetih godina 20. stoljeća automobilizam i moto sport postaju vrlo popularni u Hrvatskoj. Upravo u to doba Branko Zadobošek je živio svoj san. Prvi automobilistički as u Hrvatskoj, slavu je stekao jureći Šalatom u Bugattiju T35 praćen ovacijama 4000 gledatelja.
Zadobošek je tek jedan od nekolicine privilegiranih koji su vozili automobil proslavljene marke na našim prostorima.
Danijel Tomičić će po prvi puta javno progovoriti o tome koliko je ljudi vozio ovaj slavni automobil u Hrvatskoj te predstaviti novootkrivene fotografije na predavanju u Tehničkom muzeju u Zagrebu.
Tri predavanja o automobilističkoj povijesti Hrvatske bit će održane u kino dvorani Tehničkog muzeja u Zagrebu, 19. veljače 2016. s početkom od 18 sati. Ulaz za sva predavanje je besplatan.