I dok za Lufthansu, Air France, Ryanair, KLM i slične kompanije zna većina putnika zračnim prostorom, postoje i neke aviokompanije koje su bile prilično „totalno drukčije od drugih“. Bilo po putnicima, uređenju ili nečem, ovo je pet aviokompanija koje su letjele američkim nebom te bile prilično neobične, a priču donosimo s portala CNN.

Pet Airways

Osnovana 2009. u Delray Beachu na Floridi, Pet Airways je bila zrakoplovna kompanija isključivo posvećena kućnim ljubimcima kao što su mačke i psi. Dakle, njihovi putnici bili su zapravo ljubimci koji su na put išli bez vlasnika, u glavnoj kabini posebno prilagođenih zrakoplova u kojima su sjedala zamijenjena nosačima.

Svaki zrakoplov mogao je prevoziti oko 50 kućnih ljubimaca, čiju je „sigurnost i zadovoljstvo“ svakih 15 minuta provjeravala stjuardesa. Prije polijetanja životinje su bile prošetane te okupane. Avioprijevoznik je radio oko dvije godine, spajavši desetak američkih gradova uključujući New York, Los Angeles, Denver, Chicago i Atlantu. Cijene su se kretale od tisuću, pa sve do 10 tisuća kuna.

Avion Avion (Foto: Unsplash)

Ipak, 2012. godine avioprijevoznik je upao u financijske probleme i počeo otkazivati letove, da bi sljedeće godine nažalost prestao s radom.

Hooters Air

Godine 2002. Robert Brooks, predsjednik lanca restorana Hooters, kupio je Pace Airlines, čarter prijevoznika s flotom od osam zrakoplova, većinom Boeinga 737, te ih sljedeće godine pretvorio u Hooters Air, zrakoplovnu tvrtku dizajniranu prema lancu restorana.

Specifična je bila po tome što su se na svakom letu nalazile dvije Hooters djevojke koje su se družile s putnicima te organizirale nagradne igre i razne zabave. One nisu mijenjale stjuardese, koje je kompanija također imala. Zbog svojih niskih cijena i izravnih veza s gradovima kao što su Atlanta, Newark i Baltimore,

Hooters Air je privukao putnike svih vrsta - uglavnom golfere i turiste, ali i obitelji. Nažalost, nikada nije bio dovoljno uspješan da ostvari značajniji profit, te je prestao s radom početkom 2006. godine, zbog rasta cijena goriva nakon uragana Katrina i Rita.

Lord's Airline

Ova kompanija branila je alkohol na letu, a nudila biblije i tore umjesto časopisa. Prikazivani su samo religiozni filmovi i to su bile jedinstvene značajke The Lord's Airlinea, koji je osnovao biznismen iz New Jerseya 1985., kada je kupio stari zrakoplov koji je trebao biti jedini zrakoplov zrakoplovne kompanije.

KLM KLM (Foto: Shutterstock)

Plan je bio imati tri leta tjedno iz Miamija do zračne luke Ben Gurion u Izraelu, nudeći izravnu rutu do Jeruzalema, udaljenog oko 50 kilometara. U to vrijeme, vjerski hodočasnici koji su željeli doći do Svete zemlje morali su uhvatiti let za New York, te je Marshall vidio budućnost u ovoj liniji. Ipak, već dvije godine poslije, kompanija je propala.

Smokers Express & Smintair

Pušenje je 1990. zabranjeno na svim domaćim letovima u SAD-u, ali William Walts i George Richardson, dva poduzetnika iz okruga Brevard na Floridi, nisu bili sretni zbog toga. Početkom 1993. odlučili su zaobići pravilo osnivanjem zrakoplovne tvrtke koja se temelji na privatnom klubu. Zahtijevala je članarinu od 200 kuna, a u „klub“ su se mogli učlaniti samo punoljetni.

Zrakoplovna kompanija trebala je biti smještena u regionalnoj zračnoj luci Space Coast u Titusvilleu na Floridi, a plan je bio ponuditi odreske i hamburgere u avionu uz naravno - besplatne cigarete. Međutim, avioprijevoznik nikad nije poletio.

Godine 2006. ideju je obnovio njemački poduzetnik Alexander Schoppmann, koji je najavio namjeru pokretanja Smoker's International Airwaysa, ili skraćeno SmintAir. Schoppmann, koji je pušio 30 cigareta dnevno, želio je pokrenuti dnevnu liniju između Tokija i Dusseldorfa, ali je i SmintAir doživio također neslavnu sudbinu i nikad nije ishodio sve potrebne dozvole.

Avion Avion (Foto: Shutterstock)

MGM Grand Air

Predstavljen 1987., MGM Grand Air bio je prvoklasna, super luksuzna zrakoplovna kompanija koja je u početku pokrivala jednu rutu, spajajući LA s New Yorkom. Pravilo je bilo da nijedan let nije mogao imati više od 33 putnika, iako su avioni imali kapacitete za više od 100 putnika.

Zrakoplovna tvrtka obećala je da nema čekanja na let i na prtljagu, a nudili su i uslugu najma limuzine po principu „od vrata do vrata“. Posebni saloni u obje zračne luke nudili su luksuzne sadržaje i usluge vratara. Kompletan obrok s finim vinom i šampanjcem uvijek je bio dostupan na letu, a sve se to nudilo po nešto višoj cijeni karte prve klase kod drugih prijevoznika. MGM Grand Air je na kraju pokrivao više ruta, ali se borio da popuni sva 33 mjesta u svojim zrakoplovima. Kompanija je 1995. promijenila naziv, a 2008. je i definitivno prestala postojati u bilo kojem obliku.

Airbus A380: 10 činjenica koje možda niste znali o najvećem putničkom zrakoplovu na svijetu Airbus A380 - 4 Airbus A380 - 2 Airbus A380 - 3 +0 Airbus A380 - 1

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju