Iako su se nekad ljutili i nije im bilo drago što je slavni komičar Sacha Baron Cohen 2006. napravio komediju o izmišljenom kazahstanskom novinaru Boratu Sagdijevu, vrijeme očito liječi sve rane. Tad je taj film bio zabranjen u Kazahstanu, te se tvrdilo kako je pun raznih stereotipa. Ipak, diljem svijeta film je prošao izvrsno, Borat je postao slavan, a 14 godina kasnije i Kazahstanci su shvatili, da kad već Borat postoji, više ga se isplati iskoristiti u marketinške svrhe, nego ga „proganjati“...
Turistička zajednica zemlje lansirala je prije par dana novu kampanju, uzevši kao slogan čuvene Boratove riječi – „Very nice“! Kampanja kroz promotivne videe pokazuje turiste koji istražuju zemlju kroz hranu, gradove, prirodu, te na kraju svakog videa kažu nešto u stilu „vrlo lijepo“.
„Slogan nudi sjajan opis kazahstanskog turističkog potencijala na kratak i pamtljiv način. Naša priroda je lijepa, hrana također, a unatoč Boratovim opisima, takvi su i ljudi“ – izjavio je u priopćenu Kairat Sadvakassov iz Kazahstanske turističke zajednice.
Borat je ugledao svjetlo dana 2006. godine, a 2020. izašao je i nastavak. Originalni je došao u nezgodno vrijeme za Kazahstan, s obzirom da se zemlja, nakon što je dugo godina bila dio Sovjetskog Saveza, još učila komunicirati i otvarati svijetu. Istina je da je su tad bili samostalno već 15 godina, ali demokracija je ipak nešto što se uči i razvija stoljećima.
Kazahstan - 5 (Foto: Getty Images)
Na ideju korištenja Boratovog slogana za turističku kampanju došao je zapravo Dennis Keen, Amerikanac koji živi u Kazahstanu. On je prilikom boravka u Americi primijetio popularnost Borata, pa je pomislio kako bi je bilo zgodno iskoristiti u promidžbene svrhe. Uvjereni smo kako će to i uspjeti, te kad prođe vrijeme koronavirusa, svi će se rado zaputiti u razgledavanje Boratove domovine.