Vrućina je brdovito naselje obavila lijenom tišinom. Popeli smo se u
Kaštel Grobnik s kafe pauzom na umu. Iza otvorene kapije i spuštenog
srednjovjekovnog prilaznog mosta, zatekli smo zatvorenu lokaciju.
Izvan dvorca, ostatak naselja bio je pust. Kroz otvorene prozore tu i
tamo proviririvala bi poneka zavjesa ili se prigušeno čuo radio. Psi su
tromo ležali u dvorištima punima palmi, smokava, bugenvilija,
suncokreta, pomidorica, raznog zelenila. Ničim nisu odavali da me
primjećuju dok znatiželjno zavirujem preko ograda.
Sjela sam na ugrijani kameni zidić glagoljaške crkve, preko puta
Katedre za čakavski jezik. Pogled odatle isplovljava preko nekoliko
gora, zaustavlja se na dijelu kvarnerskog mora, pa pada na impozantan
Krk.
Upijajući tu neočekivano gustu atmosferu praznog labirinta, na
trenutak sam zaboravila na vrijeme. U to je cvrčanje jahača sparine -
osa, muha, zrikavaca - podsjetilo da ono ipak teče. Odmah zatim je,
kao domino efekt, ritmično prozujavanje superbrzih motora s druge
strane brda, dolje u ravnici, podsjetilo da zapravo munjevito leti.
Kafe pauza bez kave bila je gotova i nastavili smo ka odredištu koje s
dvorcem Frankopana dijeli ime, ali ne i puno toga drugog -
Automotodrom Grobnik.
Otvoren krajem 70-ih godina kada se vožnja svjetskog prvenstva u
motociklizmu trebala prebaciti iz Preluka kod Opatije, Grobnik do
danas ugošćava brojne međunarodne manifestacije te zadovoljava
standarde svjetske auto i moto federacije. Na stazu dolaze trenirati
profesionalni timovi iz cijele Europe, a u sklopu posebnih događanja
otvorena je i rekreativnim simpatizerima sportske vožnje. Budući da
jednog takvog imam doma, išli smo na test vožnju klasika među
superautomobilima, Porschea GT3 RS. Domaćin nam je bila ekipa
Neverlift tima na čelu sa Lady-In-The-Car Nensi i njenim suprugom.
Neverlift organizira različite vrste evenata: Track Day, Driving
Experience, Taxi Lap. Dok je u okviru Track Day-a fokus na
isprobavanju mogućnosti vlastitih limenih ljubimaca, Driving
Experience i Taxi Lap prilika su za sjedanje u trkačke automobile iz
njihove flote: crvenu Alfa Romeo 4C, crveni Ferrari 488 GTB, plavi
Porsche Carrera GTS ili - ranije spomenuti - zeleni Porsche GT3 RS.
Kod potonjeg se radi o trkačkom bolidu koji se može registrirati i
voziti regularno po državnim cestama. Ako pitate mog supruga,
idealnom da bude weekend car. Zanimljivo naglašen posljednji dio,
moram primijetiti. Svakako, ovaj automobil klizi po cesti kao po
tračnicama, prkosi zakonima fizike dok slama okuke pod sobom, staje
u mjestu kao da je kočnica deus ex machina.
Kada sam se dogovarala s Nensi oko paketa, složile smo se da je za
maksimalan doživljaj najbolje rezervirati tri kruga na vozačkom
mjestu (Driving Experience) i tri kruga na suvozačkom s instruktorom brze vožnje za volanom (Taxi Lap). Tako pored adrenalina stiskanja papučice gasa i iskušavanja sebe kao automobilista, osoba ima priliku vidjeti što ti automobili još mogu kada za volan sjedne profesionalac.
Sve dodatne informacije nalaze se na webu www.neverlift.pro, a
uvijek susretljiva Nensi tu je za daljnje upite i konkretne dogovore.
Poslije vožnje i kratkog druženja, otišli smo u jedan od tri restorana na
Automotodromu. Iz zvučnika je glasnice natezao Axl Rose u
najboljim danima, plavokosa konobarica točila je pivo u roza majici i
uskim trapericama, a njen kolega na pragu puberteta ordinirao je
između stolova. Naručili smo burger, salatu i pomfrit. Uz adrenalinom
i testosteronom nabijeno okruženje, miris benzina i guma u zraku, i
skupu opremu brižno ostavljenu svuda okolo, ljudi su ugodno čavrljali
i povremeno se glasno smijali na nekoliko europskih jezika. Jedan
francuski buldog iz Poljske strpljivo je čekao da gazdarica podijeli
svoju večeru s njim, a domaći mačak nehajno se izležavao pored
takmičarskog postolja.
Sve je bilo u znaku brzine, ali ništa nije bilo užurbano. Otprilike kao
da su moto skup i Grand Prix zajedno na odmoru.
Nemojte ih zaobići: Top mjesta na Kvarneru gdje se gušta uz vino, domaću hranu i sjajne domaćine +16