Poštovani gospodine Kolega, možete li nam reci kako i kad ste došli na ideju da okupite male pivare?

Prije dvije godine pružila mi se prilika raditi na organizacijama sajmova „Proizvodi hrvatskog sela“, koji kao cilj, između ostalog, imaju promociju malih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, obrtnika i sl.
Craft pivari i obiteljska poljoprivredna gospodarstva imaju puno poveznica, stoga se logično i rodila ideja o promociji zanatskih pivara kroz slične kanale. Nit vodilja u osmišljavanju koncepta takvog festivala ili sajma bila je da mali pivari nemaju financijske mogućnosti za marketing i promociju kao jaka industrija te stoga trebaju specijalizirani kanal promocije. Promocija u obliku sajma je upravo to što je, po mom mišljenju, trebalo zanatskim pivarima. Potrošač tu ima priliku upoznati osobno vlasnika i/ili majstora kuhara piva, na jednom mjestu kušati više od 10-tak vrsta piva i zaljubiti se u pokoju.

Dakle, prvobitna ideja bila je promocija i upoznavanje pivara s ljubiteljima piva ali i drugih potencijalnih potrošaća. Industrija može uložiti u marketinšku kampanju kojom se predstavljaju potrošačima, dok mali pivari to ne mogu, stoga će im revolucija koja se događa sa festivalima ili sajmovima - sigurno dati vjetar u leđa.

Bitno je naglasiti da je moj uvjet pivarima bio da oni osobno sudjeluju i predstavljaju svoj proizvod. Upravo ta interakcija posjetitelja s vlasnikom mini pivovare, tj. majstorom pivarom, je bogatstvo ovakvog tipa festivala. Posjetitelj kuša proizvod koji je čovjek ispred vas stvorio i o njemu ugodno porazgovaraju.



Što uopće radite, kuhate li svoje pivo ili ste samo zaljubljenik?
Ja sam projekt manager u firmi Agrarno Savjetovanje i bavim se izradom razvojnih projekata u poljoprivredi i ruralnom razvoju. Također se bavim organizacijom manifestacija, kao što je Sajam Proizvodi hrvatskog sela, koje kao cilj imaju promociju domaćih i tradicijskih proizvoda. Za kraj, basist sam u bendovima Pavel i F5 (ex Fali V). Kada to sve spojite dobijete ljubitelja dobre hrane, glazbe, izvrsne kapljice pa tako i piva.

Pivo ne kuham i još uvijek guglam izraze koji se pojave u razgovoru s majstorima pivarima. Ne mogu reći da sam veliki poznavatelj piva, ne bi bilo fer prema znalcima koje sam upoznao kroz organizaciju festivala. Kao inženjer agronomije bliže sam vinima, ali craft piva su za mene pravo otkriće.

Kako je tekla organizacija Beer festa u zagrebačkom Garden mallu, prvog takve vrste u Hrvatskoj?

Ideju sam predstavio ekipi marketinškog odjela iz Garden malla s kojim moja firma surađuje na sajmovima PHS te su je bez puno pitanja prihvatili i ovim im putem na tome zahvaljujem. Bez njih i prof. Kovačića koji me uveo u ovaj posao prvi hrvatski craft beer festival ne bi zaživio. Dobra ideja ponuđena vrhunskim ljudima jednako je uspjeh!

Što se priprema tiče nismo imali puno vremena, ali smo sve ideje uspjeli pretočiti u djelo. U kratko vrijeme skupio sam pivare, riješili smo tehničke detalje, okupili bandove za koncertni dio festivala. Međutim najvažnija stvar koju sam morao riješiti su zakonske sitnice oko točenja piva na takvoj vrsti manifestacije. Mislim da je upravo primjer na koji način smo tu barijeru riješili otvorilo vrata organizaciji ostalih craft beer festivala u Hrvatskoj.



Kako ste zadovoljni postignutim?

Moram reći da su neki pivari bili skeptični kada sam ih ganjao po sastancima s pitanjem o sudjelovanju, ali na kraju smo svi bili presretni i zadovoljni. Samo ću reći da su u dva dana festivala brojke na ulazima u Garden mall pokazivale brojku od oko 50.000 ljudi. Naravno nisu svi ti ljudi došli u GM isključivo zbog festivala, ali onaj tko je bio - osjetio je pozitivnu atmosferu i ogromnu gužvu koju ni sam nisam očekivao. Sve u svemu osjetilo se da se rađa revolucija - craft beer revolucija (smijeh)...

Sto nas očekuje u Zadru?

U Zadru nas od 11-13. rujna, 2015 očekuje fenomenalna lokacija i uređenje eksterijera festivala. Prvi red do mora, donja riva s pogledima na more i otoke. Dvanaest pivara, lokalni homebreweri, craft beer shop za flaširano domaće i strano pivo. Više od dvadeset točenih i pedesetak flaširanih piva. Sve pod motom „budi dio hrvatske craft beer revolucije“.

Festival je popraćen nastupom bandova Gatuzo, Pavel i Gretta. Također, predstavljamo i ugostiteljski koncept „Best of Croatia“ s motom „fall in love with Croatian cuisine“, gdje ćemo spremati domaća jela s posebno biranim sastojcima nabavljenima direktno od malih obiteljskih gospodarstava. Takav koncept spaja najbolje poljoprivredno – prehrambene proizvode koje možemo pronaći u Hrvatskoj i po kojima je hrvatska kuhinja posebna (kulen, pršut, sir, janjetina, kozletina itd…). S naglaskom na kvalitetu sirovine i proizvoda koje tamo nudimo - odlično se uklapa i craft pivo.

Bitno je naglasiti da je Craft beer festival dio Taste & Travel festivala kojeg u Zadru organizira Hrvatska udruga mladih. Lijepo je vidjeti kako nas par mladih ljudi brine o tradiciji i rade manifestaciju koja promovira domaće, tradicijske i proizvode dodane vrijednosti.



Ima li planova nakon Zadra?

Planova i ideja ima i jedva ih čekam provesti u djelo ali o tom potom. Čut će se kad krenemo, možda potaknemo još koju revoluciju (smijeh).

Vaše omiljeno craft pivo?
Nemam omiljeno pivo, ovisi o trenutku, jelu, društvu ali i ponudi koja mi je u tom trenutku dostupna. U zadnje vrijeme najčešće pijem Zmajsko i Medvedgrad.

Imate li poruku za kraj?
Kao organizator Craft beer festivala često sam se susretao s pitanjem posjetitelja vezanim za visoku cijenu craft piva, stoga bi poruka išla u tom smjeru. Treba razlikovati industrijsko pivo od zanatskog. Dodatna briga koja se ulaže u proizvodnju craft/zanatskog piva, diže joj kvalitetu, a samim time i cijenu. Sastojci koji ulaze u njenu proizvodnju također određuju njenu cijenu. Zanatsko pivo tada postaje proizvod dodane vrijednosti koji vrijedi više. Nikako ne govorim da je industrijska ili konvencionalno proizvedena piva lošija, jednostavno ih treba razlikovati jer se proizvodnja jedne i druge razlikuje, što im na kraju određuje cijenu, i zato jednostavno treba znati uživati u obje vrste.

Živjeli i nadam se da se vidimo na Zadar Craft beer festivalu od 11-13. rujna 2015., na rivi uz more!


 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju