Ovih dana iz proizvodnje je izašao novi Pan Pilsner, pa smo odlučili vidjeti tko stoji iza tog piva koje su potrošači izabrali kao pivo koje najbolje odgovara njihovu osjećaju petka.

Tatjana Hutinski u pivarstvu je završila slučajno. Po završetku studija javila se na oglas za posao koji joj je odredio karijeru. Danas je velika zaljubljenica u svoj posao i kaže da joj je ova karijera bila suđena.

Kada ste i kako počeli raditi ovaj posao?

Na početku rada bila sam pripravnica u primarnoj proizvodnji te sam tada učila sama, od operatera i od mentorice kako proizvoditi pivo. Tijekom godina počeli smo s proizvoditi radlere, cidere te voćna vina. Svako od tih pića ima svoje zakonitosti i drugačiji proces proizvodnje, ali odličan je osjećaj kad znaš da si skuhao pivo u kojem toliko ljudi uživa.

Što je sve važno znati da bi nastalo dobro pivo?

Da bi nastalo dobro pivo, potrebno je znati mnogo o proizvodnji i distribuciji piva, stalno učiti, stalno raditi na tome da tome da proces prođe što bolje. Svaka od faza proizvodnje traži svoje. Prije samog procesa proizvodnje potrebno je imati kvalitetnu sirovinu (slad, ječam) te vodu koja mora biti namijenjena vrsti piva koja se proizvodi. U varioni (kuhaoni) bitno je dobiti što više šećera iz slada uz što manje loših produkata iz sirovina.

Pan Pilsner: Potrošači su ga izabrali kao pivo koje najviše odgovara njihovu osjećaju petka Pan Pilsner: Potrošači su ga izabrali kao pivo koje najviše odgovara njihovu osjećaju petka (Foto: Pan)

Nemojte zaboraviti da pivo fermentira – to su živi procesi. Zato je izuzetno bitno našem kvascu omogućiti uvjete koji odgovaraju kako bi on naš trud nagradio bogatom aromom. Tijekom punjenja najbitnije je smanjiti utjecaj zraka te držati punilice besprijekorno čistima.

I na kraju, bitni su skladištenje i distribucija jer pivo je hrana koja se kvari na suncu te visokim i niskim temperaturama.

U pivovari u svaki taj dio procesa ulažemo mnogo truda i ljubavi, i stalo nam je do toga da uvijek osiguramo odlično pivo, vrhunske kvalitete. Svaki proces – od tih prvih kao što je kuhanje, do filtracije piva, proces punjenja piva i naravno distribucija – svi su oni bitni da bi pivo došlo do potrošača i u njegovoj čaši bilo odlično.

Što o vašem poslu misle ljudi iz vaše okoline?

Ovisi. Nekima je jako čudno što žena u muškom biznisu proizvodi pivo, nekima je fora jer je to ipak pivo, ali većini kolega to nije ništa neobično. Kada sam se zaposlila u pivovari, moj tata rekao je da sam izdala Falinić breg, koji je vinogradarsko područje u okolici Varaždina, a sad bi bio jako ponosan na mene jer osim piva proizvodim i voćna vina, od kojih radimo cidere.

Opišite novi okus Pana i po čemu je poseban?

Naš novi Pan Pilsner izuzetno je lagan i bogat hmeljnim aromama, okusom i mirisom. Ta hmeljna karakteristična aroma sorte hmelja Saaz najviše dolazi do izražaja nakon ispijanja, što će cijeniti ljubitelji onog punog, pravog pivskog okusa. Inače, to je pivo bistre boje i bogate pjene, a potrošači su ga izabrali kao pivo koje najviše odgovara njihovu osjećaju petka. Pojmovi petak i pivo postali su neodvojivi i iako ne mogu reći zašto je to tako, znam da nema mnogo boljeg od osjećaja koji imaš kad na kraju tjedna sjedneš s ekipom i popiješ pivo. Za mene je pivo i posao, ali i opuštanje, druženje, prijatelji.

U posljednjih nekoliko mjeseci kad nam se život promijenio, mislim da je većini ljudi najviše nedostajalo baš to druženje, taj mali svakodnevni gušt, popiti pivo s prijateljima, nasmijati se, porazgovarati.