Svježe povrće i voće najbolji je izvor vitamina i minerala. No hrana biljnog porijekla oskudijeva nekim važnim nutrijentima – vitaminom B12 i vitaminom D3.

B12 ili kobalamin vitamin je topiv u vodi koji je važan za proizvodnju crvenih krvih zrnaca te cjelokupno zdravlje živaca i mozga. Nedostatak u prehrani i organizmu može dovesti do ozbiljnih problema - od slabosti u nogama, vrtoglavice, preko smetnja vida do razdražljivosti, nasilnog ponašanja i halucinacija.

Kiselo zelje Hrana i piće Najfiniji multivitamin: 5 vrsta hrane "stvorene" za siječanj

Preporučena je dnevna doza od 2,5 do 9 mikrograma vitamina B12, a za većinu ljudi koji jedu hranu životinjskog porijekla to nije teško dostići. B12 je, naime, obilno zastupljen u ribi i plodovima mora, jajima, kravljem mlijeku i mesu.

S druge strane, vegani i ljudi koji jedu isključivo hranu biljnog porijekla trebaju uzimati suplemente ili konzumirati hranu s dodanim B12. Taj važni vitamin čest je dodatak biljnih mlijeka, prehrambenog kvasca te veganskih alternativa mesu.

Cvjetača Hrana i piće Snižava visok tlak i loš kolesterol: 5 supermoći cvjetače od kojih svi mogu "profitirati"

Iz povrća i voće ne možemo dobiti ni vitamin D3, koji se često naziva i vitaminom sunca. Iako ga koža može sintetizirati iz sunca, tijekom zime dobro je posegnuti za njegovim prehrambenim izvorima kao što su meso, kravlje mlijeko, mliječni proizvodi, riblje ulje, žumanjak te neke vrste gljiva.

Vitamin D neophodan je za zdravlje mišića i kostiju. Njegov nedostatak u tijelu može rezultirati nizom neugodnih simptoma – od umora i lošeg raspoloženja do prijeloma kostiju i osteoporoze.