Sarajevski ćevap odsad je zaštićen kao autohtoni brend i posebni bosanskohercegovački proizvod, a uskoro slijedi procedura zaštite sarajevskog somuna, potvrdila je u srijedu gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić.

Gradska uprava prije dvije godine pokrenula je proceduru zaštite sarajevskog ćevapa kao proizvoda s posebnim geografskim podrijetlom sukladno zakonskim odredbama koje su na snazi u BiH i ta je procedura sada dovršena, a idući je korak, kako su najavili, zaštita tog brenda i na tržištu Europske unije.

"Kako kažemo, ako dođete u Sarajevo i ne probate ćevape, kao da niste ni bili, odnosno morate se vratiti", kazala je Karić novinarima te je najavila i brendiranje somuna kakav se poslužuje uz ćevape, a proizvodi samo u sarajevskim pekarama. Odlikuje ga posebna tekstura tijesta i okus po orijentalnom začinu ćurekotu, čije je podrijetlo u jugoistočnoj Aziji.

Proceduru zaštite sarajevskog ćevapa kao autohtonog podržala je i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a voditeljica ureda za BiH Courtney Chubb kazala je kako su se na to odlučili jer je riječ o ključnom proizvodu gastronomske i turističke ponude Sarajeva.

"Ova oznaka sarajevski ćevap prepoznaje kao jedinstveni proizvod koji ne možete dobiti nigdje drugdje u svijetu. Štiti njegove sastojke tako da se ne mogu kopirati i ujedno jamči sigurnost i kvalitetu proizvoda", kazala je Chubb.

Objasnila je kako USAID posebnu pozornost poklanja turizmu i smatra to djelatnošću koja znatno doprinosi ukupnom gospodarskom razvoju zemlje.

Kako je objasnio ravnatelj Agencije za sigurnost hrane BiH Džemil Hajrić, Sarajevo je zaštitilo svoj ćevap na temelju zakona na razini BiH koji je usuglašen s politikama i standardima Europske unije.

Sarajevski ćevap osmi je proizvod koji je prošao tu proceduru i sada predstavlja novi potencijal za razvitak turističke ponude, ali i sprječavanje zloporaba odnosno proizvodnje lažnog sarajevskog ćevapa.

"Sada će biti onemogućeno da se sarajevski ćevap pravi drugdje, a našim ćemo ćevabdžijama omogućiti mogućnost dodatnog plasmana i izvoza na tržište EU-a", kazao je Hajrić.

Ranije je tu proceduru prošao samo još jedan proizvod iz BiH - livanjski sir, za koji je sada otvoren put za plasman na tržište država EU-a. 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju