1. LZ 129 Hindenburg bio je vodeći zračni brod koji je projektiran i izgrađen u njemačkoj tvrtci Zeppelin u Friedrichshafenu. Prvi let imao je 4. ožujka 1936. godine, a u njemu je sudjelovalo 87 osoba, uključujući i glavnog direktora tvrtke dr. Huga Eckenera.

2. Hindenburg je bio najveći cepelin onoga vremena. Taj duguljasti zrakoplov na plin bio je dug 245 metara, dok mu je širina trupa iznosila 41 metar. Brod je mogao primiti 50 do 70 putnika, a imao je posadu od 40 do 60 osoba.

Prisilno slijetanje aviona na rijeku Hudson - 2 Zanimljivosti Najbolje prisilno slijetanje aviona u povijesti: "Pad" usred betonske džungle s 0 žrtava

3. Helij je prvotno bio odabran kao plin za podizanje zračnog broda. No s obzirom na to da je bio skup i vrlo rijedak, Hindenburg je prilagođen za korištenje na lakše dostupniji, ali zapaljiviji i opasniji vodik.

4. Hindenburg je mogao postići maksimalnu brzinu od 135 kilometara na sat. Današnji putnički zrakoplovi kreću se brzinom od oko 900 kilometara na sat.

5. Iako su mnogi inzistirali i "pritiskali" Zeppelin da najveći zračni brod nazovu prema Adolfu Hitleru, dr. Eckener to je odbio. Posudio je ime od Paula von Hindenburga, njemačkog predsjednika od 1925. do 1934. godine.

Riga - 2 Putovanja Najveća u Europi: Tržnica na kojoj je vojska čuvala "vozila budućnosti"

6. Ne računajući inflaciju, prekooceanska karta iz Njemačke za Ameriku iznosila je u ono vrijeme od 400 do 450 američkih dolara (2600  3000 kuna). Za usporedbu, to je otprilike bila cijena novog automobila. 


7. Posljednji let imao je 6. svibnja 1937. godine. Pri slijetanju u Mornaričku zrakoplovnu bazu Lakehurst u New Jerseyju potpuno je izgorio u svega 37 sekundi, a u nesreći je poginulo 36 osoba.

Cepelin Hindenburg bio je u pogonu od 4. ožujka 1936. do 6. svibnja 1937. Cepelin Hindenburg bio je u pogonu od 4. ožujka 1936. do 6. svibnja 1937. (Foto: Profimedia)