Osim ako ne letite prvom klasom ili ste nekakav šeik koji ima privatni avion, wc je definitivno dio u avionu koji izgleda vrlo skromno. Tu nema prozora, nema baš ni mjesta, ali svejedno, itekako posluži mnogim putnicima, posebno na duljim relacijama. E pa, ako ste ikad putovali dalje i posjetili avionski wc, sigurno ste se zapitali što se događa s vodom koju pustite nakon upotrebe wc-a. Teorije da voda zajedno sa stolicom izleti iz aviona i pretvori se u ledenu kuglu koja zatim padne negdje na Zemlju jednostavno ne stoji pa smo malo čačkali i pronašli odgovor...
Ok, za prve letove definitivno vam wc nije trebao. Naime, prvi zabilježeni let, za kojeg je zaslužan Orville Wright, trajao je tek 12 sekundi, no poslije, kad su letovi postajali sve duži i duži, a avionski promet svakodnevica, pojavila se i potreba za toaletom, pa evo tko je i kako riješio problem puštanja vode u njemu.
James Kemper otac je prvog modernog avionskog toaleta koji funkcionira na principu vakuuma. Patentirao ga je sedamdesetih, a u stalnu upotrebu je ušao 1982. godine. I prije toga avioni su imali toalet, no osoblje i putnici tada su vršili nuždu u kutije koje su sadržavale veliku količinu plave tekućine, a naziv im je bio Skykem. Ipak, Kemper je riješio ovaj problem i izmislio sustav koji se koristi i dan-danas.
Njegov uređaj troši vrlo malo tekućine, a obložen je klizavim slojem koji ne dozvoljava zadržavanje. Nakon što putnik obavi nuždu pritisne dugme, a vakuumski sustav jednostavno usisava sav sadržaj iz wc školjke i sprema ga u poseban tank. Na kraju leta taj tank se vadi iz aviona i prazni u za to predviđeno mjesto.
Princip vakuumskog sustava možete vidjeti i u videu, a mi samo možemo reći da nam se čini kako ne bi bilo pametno povući vodu dok ste još na wc-u, jer nam se čini kako bi ovaj sustav vrlo lako usisao i čovjeka.