Osobe koje se hrane po mediteranskom tipu prehrane imaju 47 posto manje šanse razviti bolesti srca i krvožilnog sustava od onih koji se drže nekih drugih prehrambenih pravila, te ima isti učinak kao i redovita vježba.

Ovo je zaključak desetogodišnjeg istraživanja sveučilišta Harokopio iz Atene, koje je provedeno na više od 2500 odraslih osoba od 18 do 89 godina.

Ispitanici oba spola, različite dobi i tjelesne mase, sami su prijavljivali istraživačima vrstu hrane koju su konzumirali u periodu od 2001. do 2012. godine, kao i svoje zdravstveno stanje. Istraživanje je pokazalo da žene u većoj mjeri prate pravila mediteranske prehrane od muškarca.

Ljubitelji mediteranskog tipa prehrane zabilježili su i druge zdravstvene blagodati poput lakšeg kontroliranja krvnog tlaka i kolesterola.


"Naša je studija pokazala da je mediteranska prehrana dobar izbor za sve tipove ljudi bez obzira na spol, dob i zdravstveno stanje," rekao je autor studije, prof. Demostenes Panagiotakos.

Mediteranska prehrana temelji se na svježim namirnica s minimalnom termičkom obradom poput plave ribe, orašastih plodova, maslinovog ulja, svježeg povrća i voća, a dozvoljava i umjerenu konzumaciju crnog vina.

Zavirite u našu fotogaleriju i nadahnite se za svoje kulinarske ideje s mediteranskim namirnicama.

“Novi” recept za najfiniji cheesecake koji ispada fantastično baš svaki put