Njemački institut za prehranu iz Berlina napravio je studiju u kojoj je provjerio utjecaj proteina na zdravlje pojedinaca. Ispitanici obaju spolova bili su podijeljeni u dvije grupe te su jeli uravnotežene obroke sastavljene od 40 posto ugljikohidrata, 30 posto dobrih masti i 30 posto proteina.

I dok je jedna grupa uživala u proteinima životinjskog porijekla, druga je jela one biljne – poput mahunarki i žitarica. Obje su grupe nakon šest tjedana pokazale poboljšanje u održavanju šećera u krvi stabilnijim te su im se smanjile masnoće u jetri. Grupa koja je jela proteine životinjskog porijekla imala je uravnoteženiju proizvodnju inzulina, a biljna grupa pokazala je napredak u zdravlju bubrega.

Na temelju tih rezultata svjetski su nutricionisti napravili trodnevni jelovnik koji uravnotežuje šećer u krvi te smanjuje mogućnost dobivanja dijabetesa tipa 2.

PRVI DAN

DORUČAK: ½ peciva od cjelovitih žitarica s 1 žlicom margarina bez trans-masti, 1 kuhano jaje i 200 grama svježih jagoda

MEĐUOBROK: 1 nemasni grčki jogurt s 1 žlicom nasjeckanih oraha

RUČAK: Sendvič od 30 grama pogače od cjelovitih žitarica, 90 grama nemasne pečene govedine, 2 kriške crvenog luka i nekoliko listova zelene salate, 50 grama humusa i 150 grama svježih mrkvi

MEĐUOBROK: 70 grama ananasa s 200 grama posnog sira

Umjerena konzumacija bjelančevina poput tune i jaja smanjuju rizik od dobivanja dijabetesa tipa 2 (Foto: Stockfood)



VEČERA: 200 grama kuhane integralne riže, s dodatkom 200 grama grilanih pilećih prsa i 100 grama kuhanog graška, začinjenih s 1 žlicom biljnog ulja, nešto luka i češnjaka te 1 žlicom umaka od soje.

DRUGI DAN

DORUČAK: omlet od 200 grama bjelanjaka, 25 grama naribanog sira i povrće po želji

MEĐUOBROK: 150 grama jogurta s okusom vanilije

RUČAK: Salata od 120 grama konzervirane tune, 1 kuhanog jaja, 30 grama zelene salate, začinjene s malo maslinova ulja, limunovim sokom, soli i paprom, plus 10 integralnih krekera i 200 grama svježih šumskih bobica za desert

MEĐUOBROK: 1 tortilja namazana s 2 žlice maslaca od kikirikija i zamotana s 1 manjom bananom

VEČERA: 120 grama grilane piletine s malo limunova soka, 150 grama riže s mahunama kuhanima na pari i nešto pečene paprike, 1 manja integralna žemlja s 1 čajnom žličicom maslaca