1. Ako postanem vegetarijanac ili vegan lako ću smršavjeti
Odluka o izbacivanju mesa iz svakodnevne prehrane nikako se ne bi smjela vezati uz dijetu i to je jedan od najvećih mitova današnjice.

Ako niste upoznati s veganskom prehranom vrlo biste lako mogli iscrpiti organizam i to na način da u njega ne unosite dovoljne količine svih vitamina i nutrijenata koji su vašem tijelu prijeko potrebni.

"S obzirom da svakodnevno slušamo kako je većina kupovnih sokova prepuna šećera i praznih kalorija njihova dijetetska zamjena, na žalost, nije ništa bolja"

Isto tako, mnogi novopečeni vegani vrlo često, u želji da pronađu adekvatnu zamjenu za meso, posežu za zdravim slatkišima i grickalicama te prženom hranom od koje vrlo brzo umjesto vitkog struka možete dobiti pokoji kilogram više.

Prije nego odlučite iz prehrane u potpunosti izbaciti meso i namirnice životinjskog podrijetla sakupite recepte i informacije o tome koje su to namirnice najbolja alternativa mesu.

2. Ako ugljikohidrate potpuno izbacim iz prehrane izgubiti ću i kilograme
Još jedna velika pogreška. Ne zaboravite da vaše tijelo žudi za ugljikohidratima je upravo u njima se nalazi velika količina hranjivih sastojaka koja su nam potrebna kako bi mogli normalno funkcionirati.

To se posebno odnosi na namirnice poput cjelovitih žitrarica koje zahvaljujući vitaminima, mineralima i vlaknima čine nas sretnima, dulje sitima, pospješuju rad probavnog sustava i daju nam energiju te su samim time izvrsni saveznici u borbi protiv kilograma.

Integralni kruh i tijesto te integralna riža vaši su prijatelji dok ih god konzumirate u umjerenim količinama.

3. Dijetalna pića odličan su način da smanjim unos kalorija
S obzirom da svakodnevno slušamo kako je većina kupovnih sokova prepuna šećera i praznih kalorija njihove dijetetske zamjene, na žalost, nisu ništa bolje.

Pića koja sadrže umjetne zaslađivače otvaraju apetit te još više pojačavaju želju za slatkim zbog čega utjehu pronalazimo u raznim grickalicama, odnosno praznim kalorijama. Isto tako takvi napici najčešće su prepuni aditiva.

Volite li slatka pića iscijedite si sok od svježeg voća ili pak napravite zeleni čaj ili onaj od mente ili kamilice te ga zasladite žlicom meda.

4. Grickalice bez masnoća pomažu mi kod mršavljenja
Mitovi o masnoći zbog koje se debljamo i koja je nezdrava došli su do svog vrhunca, a sve je više proizvođača koji nude hranu i grickalice bez masnoće. No riječ je o zamci.

Iste te light grickalice prepune su aditiva i šećera koji su jednako ili više kalorični od samih masnoća, a eliminacijom masnoća kao takvih uklonjene su i one dobre - takozvane nezasićene masne kiseline koje su prijeko potrebne organizmu te mogu biti izvrsni saveznici kod mršavljenja.

Maslinovo, bućino i lanenovo ulje te koštunjičavo voće poput baderma, oraha i lješnjaka prepuni su zdravih masnoća i ne zaboravite, oni su vaši saveznici kod mršavljenja.

5. Proteinske dijete najbolji su način da skinemo višak kilograma
Proteinske, mesne dijete jedno su vrijeme bile vrlo popularne jer od njih u rekordnom roku možete skinuti i nekoliko kilograma. No, riječ je samo o jo-jo efektu.

Iako su proteini odlični saveznici kod mršavljenja, potpuno izbacivanje iz prehrane ostalih skupina namirnica (poput ugljikohidrata i masnoća) može dovesti do pomanjkanja određenih vitamina i minerala u tijelu, usporene probave i povećanja kolesterola u krvi.

Neka se na vašem dijetalnom tanjuru nađe čim više boja i što raznolikije namirnice. Tada će vaše tijelo biti u ravnoteži, a žudnja za hranom puno manja.

Portal zadovoljna.hr donosi još savjeta prehrani i zdravlju koje ne smijete propustiti!

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju