Treći dan ovogodišnjeg Greencajt festivala, najvećeg festivala održivosti u regiji, brojnoj je publici, baš kao i prva dva dana, ponudio više zanimljivih panela na kojima su sudjelovali vrhunski stručnjaci i sjajni govornici iz različitih područja.
Teme koje se tiču svih
O pitanju održivosti može se govoriti iz raznih perspektiva, a ono je jednako važno na globalnoj i na lokalnoj razini. Održiva i odgovornija budućnost tema je koja jednako dotiče kompanije, institucije i pojedince, a dijeljenjem iskustava i znanja, poticanjem inovativnih strategija te zajedničkim promišljanjem o rješenjima za izazove u okolišu, društvu i upravljanju korak smo bliže cilju.
U nazivniku svih inspirativnih panela ovogodišnjeg Greencajt festivala poticanje je zajedničkih napora prema održivijoj i odgovornijoj budućnosti, a kako su teme o održivosti i klimatskim promjenama sve prisutnije u svim sektorima društva i poslovanja, o njima su raspravljali i predstavnici vodećih medijskih kuća u Hrvatskoj.
Bitna uloga medijskih kuća
"Važno je da svaka medijska kuća, u što većoj mjeri, primjeni održive prakse u svom svakodnevnom poslovanju. Ali još je puno važnije da mediji ustraju u svojoj ulozi informiranja i edukacije svakog pojedinca kako malim promjenama u svakodnevnom životu doprinijeti općem cilju očuvanja okoliša. Ti pomaci ponekad zahtijevaju minimalan trud, na primjer, već čišćenje inboxa od suvišnih nepotrebnih mailova znači značajan doprinos svakoga od nas. A kada se to multiplicira na cijelu publiku određenog medija, radimo velike i značajne pomake za bolje sutra svakoga od nas." - zaključila je Maja Blumenšajn, direktorica novih medija NoveTV.
Mediji kao "ekološki dirigenti"
Cilj panela nazvanog "Pričamo li lovačke priče…" bio je istražiti ulogu medija u oblikovanju percepcije i praćenju tema o održivosti. O tome su razgovarali Vinko Filipić, osnivač platforme Green.hr i direktor Greencajt festivala, Toni Janjiš, voditelj native studija T-portala, Andrej Ribičić, zamjenik voditelja marketinga i voditelj projekta Rezolucija Zemlja Večernjeg lista, Ivona Čulo, v.d. pročelnice odjela za komunikologiju, medije i novinarstvo Sveučilišta sjever te Maja Blumenšajn. Zajedno su pokušali iznaći odgovor na pitanje jesu li mediji samo promatrači ili aktivno zagovaraju teme koje su neizbježne kad je riječ o našoj budućnosti.
Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV (Foto: Gordan Svilar)
Mediji su uvijek imali važnu ulogu u svim društveno-političkim promjenama, često su i inicijatori promjena, pa je njihov doprinos važan i u ekološkoj tranziciji. Oni imaju moć biti “ekološki dirigenti” percepcije i djelovanja javnosti, a neki su otišli i korak dalje stvaranjem vlastitih održivih projekata i inicijativa unutar svojih platformi.
Usprkos velikom utjecaju medija na javnost, jedan od zaključaka s kojim su se složili svi panelisti, bio je da na kraju (ili na početku) sve kreće od pojedinca. „Sve što mi, kao mediji, učinimo zapravo je malena stvar naspram onoga što bi svi mi, kao zajednica, trebali učiniti da svaka osoba stvarno promjeni svoje ponašanje."
Razgovor s Benom Fogleom: "Moje priče vrijede više kada dotaknu i inspiriraju druge" +0