Zračni promet povećava se iz godine u godinu. Nizozemski inženjer Henk Hesselnik iz Netherlands Aerospace Centrea zato vjeruje da treba radikalno promijeniti način dizajniranja zrakoplovnih luka, te je osmislio projekt po imenu Endless Runway (Beskrajna pista).
'Nizozemski inženjer Henk Hesselnik vjeruje da treba radikalno promijeniti način dizajniranja zrakoplovnih luka, te je osmislio projekt po imenu Endless Runway koji uključuje kružnu pistu za polijetanje i slijetanje aviona. '
Riječ je o radikalnoj ideji koja uključuje kružnu pistu za polijetanjei slijetanje zrakoplova koja bi navodno trebala povećati brzinu funkcioniranja zračne luke, smanjila redove, ali i spriječila neke odgode zbog lošeg vremena.
Dizajn piste izbjegava fizičke probleme uobičajenih pista te nudi mogućnost točke slijetanja i polijetanja pojedinih zrakoplova iz bilo kojeg smjera.
Razmišljao sam kako izbjeći bočni vjetar koji izaziva pilotima probleme kod slijetanja. Potreban nam je sistem gdje letjelica može poletjeti i sletjeti u istim uvjetima. Rješenje je – krug, izjavio je Henk Hesselnik za Lonely Planet.
Što su bočni vjetrovi jači, to pilot mora više manevrirati za zrakoplovom. U slučaju kada jaki vjetrovi pušu u pistu pod kutom od 90 stupnjeva, ona se mora zatvoriti.
Pretpostavlja se da bi u normalnim meteorološkim uvjetima (bez mnogo vjetra) na beskrajnoj pisti moglo poletjeti tri zrakoplova u isto vrijeme. To je otprilike sličan scenarij kao i kod uobičajenih zračnih luka s četiri piste.
Na ovaj način skratio bi se dolazak na određenu destinaciju, jer letjelice više ne bi gubile vrijeme čekajući svoje red za polijetanje.