Na današnji dan 1978. godine proizvodnja Volkswagenove Bube završila je u Njemačkoj. Kultni automobil „rodio se“ 1938. godine i neumorno prodavao do 2003., kada je nastao posljednji primjerak u Meksiku.

Do početka 1970-ih Buba je postala najprodavaniji automobil svih vremena i ostao do devedesetih godina. Potražnja za simpatičnim ljubimcem na četiri kotača s godinama je ipak počela padati, a gašenju proizvodnje pridonijela je i odluka meksičke vlade da zabrani njihovo korištenje za taksiranje u Ciudad de Méxicu. Kako zbog velike emisije štetnih plinova, tako i zbog zakona o tome da taksi-vozila moraju imati četiri vrata.

Zaštitni znak hippieja, izvor inspiracije umjetnika, kreativaca i slobodnjaka, kao i ljubimica obožavatelja oldtimera, Buba je tijekom godina neumorno osvajala nove „sljedbenike“, a klubovi ljubitelja tog automobila razasuti su po cijelome svijetu, uključujući i Hrvatsku.
Stoga ne čudi da se uz Bubu vežu brojne zanimljivosti, kako crtice iz prošlosti automobila, tako i ljudi kojima su (bile) više od prijevoznog sredstva.

Hitlerov automobil

Buba je nastala nakon što je Hitler obećao da će si svaka prosječna radnička obitelj moći priuštiti automobil, no iako je pokušao, Porsche nije uspio ispuniti njegov uvjet: obiteljski automobil po cijeni motora koji će ići do 100 km/h. Trebalo je proći nešto vremena da bi iz Volkswagenove tvornice blizu Fallerslebena 1939. godine izašao Tip 1. 

Krađa ideje

Kada je vidio novo Volkswagenovo vozilo, češki proizvođač automobila Tatra tužio je proizvođače za krađu dizajna. Nakon što je Hitler okupirao Čehoslovačku sudski procesi su zaustavljeni. Tek nakon rata presuđeno je u Tatrinu korist, a Volkswagen je morao isplatiti pozamašnu cifru.

Najskuplja Buba?

Jedna od najskupljih Buba je gotovo netaknuti model iz 1964. godine, kupljen te iste godine u Oregonu za nešto više od 1700 dolara (oko 11 tisuća kuna), a prodaje se po cijeni od milijun dolara. Ta je Buba, za koju vlasnik traži pravo bogatstvo, prešla tek tridesetak kilometara.

Bubom oko svijeta

Avanturist i jedan od poznatih obožavatelja Bube je Paul Loofs Nijemac koji se preselio u Kanadu. On je 1958. godine krenuo na put oko svijeta u svojoj Bubi iz '55, a nakon što se parkirao na cilju, reprizirao je putovanje još dva puta nešto drukčijom rutom. Paul je na prvom putvanju krenuo od Britanske Kolumbije, Panameričkom cestom do Južne Amerike pa do Europe i zatim se vratio u Kanadu. Kilometre je neumorno skupljao i Afrikom, Australijom i Azijom. Ukupno je skupio 186 100 kilometara u svojoj plavoj Bubi.

Bebe iz Bube  

Roditi se u automobilu ne zvuči kao najsretnija okolnost, ali takav scenarij i nije bio toliko loš za vlasnike Bube. Naime Volkswagen je svojedobno za bebe koje bi se rodile u Bubi osigurao štednju od 300 dolara. Navodno se između 1964. i 1989. godine, u Bubi rodilo nešto više od 400 djece. Jedan vlasnici kultnog automobila pokušao je dobiti naknadu i za njemačku dogu, ali pokušaj nije upalio. Ipak, Volkswagen je simbolično poslao pakiranje pseće hrane za novopečenu ljubimicu.

Simpatični Herbie

Vjerojatno najpoznatija, svojeglava i simpatična Buba je “Herbie”, koja se pojavila se u filmu ‘The Love Bug’ 13. ožujka 1969 godine. Herbie je imao prepoznatljive crvene, bijele i plave linije, kao i startni broj 53, a prodan na dražbi za 86 250 dolara. 

Slovenski dvorac koji "visi" s litice visoke 123 metra Predjamski dvorac Predjamski dvorac - 2 Predjamski dvorac - 1 +5 Predjamski dvorac

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju