Sredinom 80-ih godina prošloga stoljeća skupina američkih arheologa proučavala je satelitske snimke na poluotoku Yucatan u Meksiku i uočila gotovo savršen prsten promjera većeg od 200 kilometara.

Karakteristične ponikve ispunjene bistrom plavom vodom tipičan su motiv s turističkih brošura koje u krajoliku djeluju nasumično razbacane po poluotoku, no gledajući iz svemira, stvaraju uzorak u obliku polukruga.

Danas je poznato kako je taj potez, koji izgleda kao da ga je iscrtao kakav golemi šestar, zapravo ožiljak koji je ostavio asteroid širine oko 12 kilometara koji je pogodio Yucatan i eksplodirao nezamislivom silom. Tako je nastao krater Chicxulub, koji ime duguje istoimenom gradu. S promjerom većim od 180 km smatra se jednim od najvećih udara nebeskih tijela u povijesti Zemlje.

Jedna od najsmrtonosnijih katastrofa na planetu povezuje se s masovnim izumiranjem dinosaura, a znanstveni rad koji to potvrđuje objavljen je prije deset godina u magazinu Science Journal. Znanstvenici su odbacili druge teorije, poput masovne vulkanske erupcije i drugih mogućih scenarija. Smatraju da je udar asteroida trenutačno napravio krater dubok 30 kilometara i potaknuo sličnu reakciju tla kao što bi se ponašalo jezero da se u njega saspe gomila šljunka.

U godinama koje su uslijedile, svijet se promijenio do neprepoznatljivosti. Oblak pepela zaklonio je nebo i nastupila je noć koja je trajala godinu dana. Temperature su se spustile ispod nule, a gotovo 75 posto živih bića na Zemlji je izbrisano.

Danas je ta središnja točka zamišljene kružnice oko kilometar ispod malog grada Chicxulub Puerto. U mjestu od nekoliko tisuća ljudi niske kuće obojene žutom, bijelom i narančastom bojom okružuju skromni gradski trg.

Ljubitelji dinosaura koji posjećuju mjesto kako bi osjetili duh prošlih vremena nerijetko se gube po obraslim i zavojitim cestama te završavaju u obližnjem Chicxulub Pueblu. No kad dospiju na pravu lokaciju, naići će na pokoji podsjetnik na katastrofu svih katastrofa – crteže dinosaura koje su naslikala lokalna djeca.

U blizini je i igralište sa sauropodima, kao i kost od betona oko koje posjetitelji mogu dobiti uvid u različite vrste izumrlih stanovnika iz davne prošlosti. Oko 45 kilometara prema jugu nalazi se i Muzej znanosti kratera Chicxulub, koji je otvoren krajem prošle godine, a u njemu posjetitelji mogu doznati više o događajima koji su promijenili lice Zemlje.

Jedinstveni stari Egipat: Zanimljivosti koje sigurno niste znali o zemlji piramida i faraona Egipat - 1 Egipat - 2 Egipat - 3 +1 Egipat - 4