Prije nego što se zatvore vrata aviona, a vi se ugodno smjestite i pripremite za dugi let, moguće je da već imate i listu filmova koju želite pogledati. No jeste li se ikad zapitali kako se i na koji način ti filmovi biraju?

I dok neke aviokompanije izbor filmova prepuštaju vanjskim tvrtkama, određene aviokompanije organiziraju nalaženje zaposlenika, koji potom raspravom odlučuju koji će filmovi biti dostupni na letu!

Tako primjerice kompanija Singapore Airlines ima 70 "filmskih stručnjaka" iz različitih odjela i zemalja. Podpredsjednik komisije za inovacije u proizvodnji, Ng Yung Han kaže kako se ekipa za odabir filmova sastaje jednom mjesečno u Singapuru, dok članovi iz drugih zemalja, svoja mišljenja šalju e-mailom.

"Mišljenja članova pomažu nam pri odabiru filmova te na taj način vidimo što je najpopularnije u njihovim zemljama", pojašnjava Han. Prilikom biranja filmova, najbitnije stavke svakako su popularnost, filmske nagrade i usklađenost s kulturnim normama. Naravno, bitna je i brzina, pa se u Singapore Airlinesu hvale kako se kod njih filmovi mogu gledati već tri mjeseca nakon holivudske premijere.

Prva kompanija koja je postavila ekrane na sjedala zrakoplova bio je Emirates, 1992. godine. Kod njih selekciju filmova radi relativno mali tim od osam članova. I dok pojedine kompanije bazu rade prema područjima gdje se avionu kreću, putnicima Emiratesa uvijek je na raspolaganju oko 700 naslova, bez obzira na to tko su putnici.

I manje poznata kompanija Cathay Pacific ima stručnjaka za odabir filmova. Simon Cuthbert smatra da je jako važno prilikom odabira filmova uspostaviti ravnotežu između jezika i žanra. Naime, često zaboravljamo da uz holivudske, ljudi jednako uživaju u bolivudskim, ali i kineskim ili japanskim filmovima. Stoga, prema Cuthbertu, potrebno je imati prilično raznovrstan izbor filmova.

"Uvijek smo iznenađeni kako ljudi dobro reagiraju na komedije i ljubavne komedije i najčešće ih biraju na letovima. Očito, ljudi se žele opustiti, pa su jednostavni filmovi koji donose smijeh i ljubavnu priču uvijek sjajan izbor", zaključuje.
 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju