Od srednjeg vijeka one nam pomažu kako bismo došli od točke A do točke B. Razdaljina ovih dvaju točki u većini slučajeva nije problem, nego razlika u nadmorskoj visini. Danas u vrijeme kada većina nas posjeduje svoje vlastito vozilo uopće ne razmišljamo o tome da se provozamo javnim prijevozom a kamoli uspinjačom. No u većini slučajeva uspinjača nudi puno više od same vožnje.

Uspinjača Bica, Lisabon
Bica je uspinjača u Lisabonu koja prometuje od 28. lipnja 1982. godine, a sagradio ju je Raoul Mesnier de Ponsard. Uspinjača putuje 245 metara, a na donjoj točki je teško uočljiva zbog toga jer fasada ulazne postaje ničime ne daje naslutiti da se unutra nalazi poznata uspinjača. 2002. godine Bica je proglašena nacionalnim spomenikom Portugala.

Zetova uspinjača, Zagreb
Naravno da ovaj popis ne bi bio potpun bez naše jedine uspinjače. Zagrebčanci je dobro promoviraju pa je uvrštena u sve vodiče koji su trenutačno dostupni našim dragim turistima. Proglašena je najkraćom uspinjačom na svijetu, od svega 66 metara. U pogon je puštena 1890. godine, a sve do 1934. imala je pogon na paru. Njezin originalni izgled identičan je onome koji je imala kada je puštena u pogon te je stoga proglašena kulturnim dobrom. Nalazi se u Tomićevoj ulici koju spaja sa kulom Lotršćak na Štrosmajerovom šetalištu u Gornjem gradu.

Pau uspinjača, Pau, Francuska
Ova uspinjača spaja šetalište Pyrenees s donjim dijelom grada u kojem se nalazi željeznička postaja. Pošto se ova uspinjača nalazi u Francuskoj jasno je da se u njoj i oko nje sve vrti oko ljubavi i vina.

Uspinjača Gloria, Lisabon
Spaja Baix sa Bairro Alto, pa ako se kojim slučajem zateknete u Lisabonu i morate doći od jedne do druge ulice preporučamo vam obu uspinjaču. Otvorena je 1885. godine, a danas nosi ponosno titulu kulturne baštine.

Uspinjača u budipeštanskom dvorcu, Budimpešta
Kratka ali predivna vožnja koja traje svega tri minute. Otvorena je 1870. godine za potrebe radnika koji su radili u dvorcu i oko njega. Danas je prava turistička atrakcija iz koje se pruža spektakularni pogled.

Uspinjača Guindais, Porto
Jedna od rijetkih uspinjača na svijetu koja pruža predivan pogled na rijeku. Doduše vožnja traje samo dvije minute, ali ako se provozate deset puta moći ćete reći da ste dvadeset minuta uživali u spektakularnom pogledu na rijeku Douro.

Uspinjača Polybahn, Zurich
Svake dvije minute ova uspinjača preveze oko 50-tak putnika u oba smjera. Posebnost ove uspinjače je to što prometuje iznad jedne od naj prometnijih ulica u Zurichu, ali doslovno iznad.

Lyonska uspinjača, Lyon
Nekada je postojalo pet različitih uspinjača koje su povezivale donji dio grada s gornjim. I prometovale su u svim smjerovima. Danas ih voze samo dvije.

Uspinjača Bom Jesus, Braga, Portugal
Najstarija uspinjača na svijetu koja je još uvijek pogonjena vodom. Ne motorom na vodenu paru nego vodom. Na gornjoj ulaznoj stanici poseban dio kabine puni se vodom i svojom težinom se spušta povlači donju kabinu prema gore. Kad dođe do donje stanice voda se prazni, a puni se kabina koja je na gornjoj stanici, te se postupak ponavlja. U potpunosti eko prijateljski raspoložena uspinjača.

Uspinjača Fribourg, Fribourg
Otvorena 1889. godine i do današnjeg dana zadržala je svoj originalni izgled i pogon. Jedna od rijetkih uspinjača na svijetu koja u početku nije imala pogon na parni motor.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju