Na svečanom predstavljanju japanskog jela godine publika je možda očekivala kakav fini komad ribe ili mesa, dotjerani desert ili specijalitet od ekološki proizvedenog povrća – ali umjesto toga dočekale su ih kutije smrznute pizze i mesa. Istraživački institut Gurunavi, vlasnik popularne internetske stranice koja korisnicima omogućuje pretragu najboljih restorana diljem Japana, redovito proglašava "jelo godine" – odnosno ogledalo gastronomskih trendova u Japanu.
Prošlih godina prvo je mjesto otišlo kineskim i plant-based jelima, ali u 2022. pandemija je izazvala promjenu prehrambenih navika. Institut objašnjava kako su brojni japanski restorani počeli zamrzavati hranu za van, kako bi sačuvali svoje poslove i omogućili gostima da u hrani uživaju kod kuće.
Od 2019. do 2021. potrošnja smrznute hrane porasla je za 20 posto, pokazuju podaci japanskog Ministarstva unutarnjih poslova. Veliki trgovački lanci proširili su prostor za zamrzivače u dućanima, a Aeon, jedan od najvećih lanaca trgovina mješovitom robom u zemlji, nedavno je otvorio specijaliziranu trgovinu smrznutom hranom pod nazivom @Frozen. Uz deserte i druga smrznuta jela, u Japanu možete i kupiti sashimi „s leda“.
Kako smatraju stručnjaci, trend smrznute hrane će se nastaviti, obzirom da Japanci (osobito žene) imaju sve manje vremena za pripremu hrane, radi posla, ali i zbog toga što sve starijoj populaciji takva jela olakšavaju kuhanje.
Test za otrove u hrani: 10 zanimljivosti o štapićima za jelo koje (možda) niste znali +2