Ova zeljasta biljka iz porodice Brassicaceae odlična je saveznica zdravlja, a uz ljutkasti korijen kulinarski zaljubljenici mogu iskoristiti čak i njegovo mlado lišće.

1. Bijeli korijen hrena prirodni je podizač otpornosti organizma. Sadrži vitamin C, kalij, kalcij, magnezij i fosfor, kao i vitamine iz skupine B, te se smatra zaštitnikom od prehlada i drugih sezonskih bolesti.

Sušene goji bobice Hrana i piće Jačaju imunitet, štite jetru i snižavaju visoki tlak: Bobice od 20-ak kuna koje čine čuda za zdravlje

2 Svoju ljutinu zahvaljuje tvari glikozid sinigrin koja otvara sinuse prilikom konzumacije, dok će inhalacija ovim korijenom pomoći i pri ublažavanju raznih drugih dišnih problema.

3. Prirodni antibiotik i prirodni konzervans nadimci su koji krase hren, jer dokazano sprečava razmnožavanje bakterija.

4. Odlična je namirnica ako želite napraviti proljetnu detoksikaciju jer potiče čišćenje jetre, kao i izbacivanje štetnih tvari iz organizma.

U povrću i voću nema svih vitamina Hrana i piće Pitanje za milijun kuna: Koja dva vitamina ne možete naći u povrću i voću?

5. Ovo ljutkasto povrće olakšava i stabilizira probavu te potiče rad crijeva, osobito ako ga konzumirate uz masne i slane namirnice poput blagdanskih pečenja.

6. Oblozi od naribanog hrena smanjit će ukočenost mišića tijela, reumatsku bol te odagnati glavobolju (ako oblog postavite na tjeme u trajanju od par minuta).

Od cvjetače možete napraviti lažnu rižu Hrana i piće Za niži tlak i bolju probavu: 5 namirnica koje se svakog dana trebaju naći na tanjuru

7. Hren je i čuvar srca koji potiče cirkulaciju te prevenira kardiovaskularne bolesti.

Oprez!
Nemojte "naljutiti" hren. Njegove aktivne tvari mogu izazvati povraćanje i proljev ako se konzumira u velikim količinama – posebno ako pripremate tinkture od svježeg korijena s više od 80 mililitara soka.

Hren se najčešće riba svjež ili poslužuje u kockicama, jer kuhanjem gubi većinu svojih ljekovitih svojstava.