Njemačke se ceste često nazivaju rajem za vozače, pri čemu se često ističe i to da na famoznom Autobahnu nema ograničenja brzine pa se stvara dojam da su vozači u toj zemlji sasvim „slobodni“, a pedala gasa vječito u podu. Ali njemačke su ceste precizno uređen mehanizam zahvaljujući prometnim pravilima koja je u inozemstvu – neki će se možda začuditi – uobičajeno poštivati zbog svoje i tuđe sigurnosti.

Njemački prometni zakoni ne razlikuju se mnogo od naših, ali uvelike se razlikuje strogoća u sankcioniranju prometnih prekršaja. Osim što imaju komplicirani bodovni sustav, Nijemci puno manje razmišljaju kada treba oduzeti vozačku, a i novčane kazne mogu biti paprene. Ako i nećete iščitavati zakon, nije loše da se barem upoznate s onim što se kažnjava kada se uputite na kakvu utakmicu, koncert ili u posjet familiji.

Njemačka, (skupi) raj za vozače - 4 Njemačka, (skupi) raj za vozače - 4 (Foto: Shutterstock)

Zato se ovdje ne želimo baviti onime što je isto kao u Hrvatskoj ili onime što nalaže zdrav razum, na primjer to da ne bježite s mjesta nesreće ili se pomaknete za hitni koridor, nego upozoriti na nekoliko detalja koji su vam možda prošli ispod radara – a to možete skupo platiti. Na Autobahbu ili u gradu, dobro je prisjetiti se ovih nekoliko detalja koji će vam uštedjeti puno eura - za pametnije stvari.

Ograničenje brzine

Iako postoje dionice autoceste na kojma nema ograničenja brzine, na većini Autobahna, a naravno i na svim drugim cestama brzina određena je najveća dopuštena brzina kretanja vozila. Ako znakovima nije rečeno drukčije, na autocesti možete voziti 130, na magistralnim cestama 100, a u naseljenim mjestima brzinom od 50 kilometara na sat. Dijelovi Autobahna bez ograničenja brzine, označeni su okruglim bijelim znakom na kojem je crni krug precrtan s pet crnih dijagonalnih crta. Prebrza vožnja uredno se kažnjava i nemojte se veseliti da vas nisu uhvatili jer će vam kazna, nekad i dva do tri mjeseca kasnije, stići u poštanski sandučić.

Alkohol

Što se tiče njemačkog zakona o vožnji pod utjecajem alkohola, on je jasan. Najveća dopuštena količina alkohola u krvi vozača je 0,05 promila, a za vozače s manje od dvije godine iskustva ili one mlađe od 21 godinu – 0,0. Ako odbijete alkotest, platit ćete kaznu. Prvi prekršaj izbit će vam 500 eura iz džepa, kao i vozačku na mjesec dana, a za ponovljene prekršaje obje cifre rastu. Ovisno o tome koliko alkohola previše imate, možete na licu mjesta biti poslani na triježnjenje ili u zatvor.

Vožnja u gradu

Mnogi njemački gradovi imaju tzv. Umweltzonen, područja u kojima je dopuštena vožnja samo automobilima s nisikim emisijama i posebnom zelenom naljepnicom. Ako zađete u takvo područje bez te naljepnice, platit ćete kaznu u iznosu od 80 eura.

Imajte na umu da parkirati smijete samo desnoj strani ceste, osim u jednosmjernim ulicama gdje je dopušteno parkirati se s obje strane. Ali ako ste vozilo parkirali da je okrenuto suprotno od smjera prometa – to će vas stajati 35 eura.

Ne pomišljajte na prolazak kroz crveno svjetlo. Osim što možete nekoga ubiti, to će vas koštati između 90 i 360 eura, ovisno o posljedicama, a "platit ćete" i ako se ne zaustavite ispred znaka "stop".

Autobus koji stoji na autobusnoj stanici, pak, smijete zaobići, ali brzinom hoda, "Schrittempo", kažu Nijemci. Ako u traci u drugom smjeru vidite zaustavljan autobus, vi također morate usporiti na Schrittempo.

Autobahn

Njemački Autobahn koji premrežuje čitavu zemlju i jedna je od prvih autocesta na svijetu koja je postavila standard za sve one građene kasnije, besplatan je za osobna vozila. Na njega se ne smijete uključiti vozilom koje vozi sporije od 60 kilometara na sat, a zabranjeno je i zaustavljanje, parkiranje, polukružno okretanje i vožnja unatrag. isključenje u bankinu je zabranjeno osim ako vam se vozilo pokvarilo.

Kako i u većini Europe, pretjecanje s desne strane strogo je zabranjeno i kažnjava se novčanom kaznom od 100 eura.

Nabijanje na vozilo ispred sebe zaboravite (i inače, ne samo u Njemačkoj). Ovisno o brzini, kazna može biti i 400 eura.

Sigurni smo da uvijek provjerite imate li dovoljno goriva da biste stigli na odredište, ali možda niste znali da je u Njemačkoj ilegalno ostati bez goriva na autocesti.

Od svega pomalo

Zabranjeno je razgovaranje na mobitel (koji držite u ruci) je zabranjeno, čak i ako stojite na crvenom svjetlu na semaforu.

U vozilu svi putnici moraju biti vezani, a iznos kazne za vozača varira ovisno o broju nevezanih osoba, ali i njihovoj dobi.

Ne korištenje žmigavaca u Njemačkoj se kažnjava - zato što može biti vrlo opasno. Ponovit ćemo. Ne korištenje žmigavaca u Njemačkoj se kažnjava - zato što može biti vrlo opasno.
Albanija raste neviđenom brzinom: Gradi se "prepolovljeni" neboder u Tirani Izgled zgrade Ndarja osmislio je arhitektonski studio OODA - 2 Izgled zgrade Ndarja osmislio je arhitektonski studio OODA - 3 Izgled zgrade Ndarja osmislio je arhitektonski studio OODA - 5 +1 Izgled zgrade Ndarja osmislio je arhitektonski studio OODA - 1

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju