1. Žitarice od cjelovitog zrna

Kao i sve drugo u vašem tijelu, mozak ne može raditi bez energije. Sposobnost koncentracije dolazi od adekvatnog, stalnog dotoka energije - u obliku glukoze iz krvi. To ćete postići birajući žitarice od cjelovitog zrna s niskim GI (glikemijski indeks - razina šećera u krvi koja raste ili pada nakon konzumiranja određene vrste namirnica) , koji polako oslobađa glukozu u krv, držeći vas u stanju pripravnosti tijekom dana. Preporučujemo "smeđe" žitarice, pšenične mekinje i smeđu tjesteninu.

2. Masna riba

Esencijalnih masnih kiselina nema u tijelu i moraju se unijeti hranom. Najučinkovitije omega-3 masne kiseline se prirodno nalaze u masnoj ribi. Dobri izvori su i laneno sjeme, laneno ulje, sojino ulje, sjemenke bundeve, orahovo ulje i soja. Oni su dobri za zdravlje mozga, srca, zglobova i opću „dobrobit“ organizma. Masna riba sadrži esencijalne masne kiseline u već gotovom obliku, što omogućuje tijelu da ih lako koristiti (plava riba, losos, pastrva, skuša, srdela, haringa).

3. Borovnice

Istraživanja Sveučilišta Tufts u SAD dokazala su kako konzumacija borovnice može biti učinkovita u poboljšanju poboljšanju ili odgađanju njegovog kratkoročnog gubitka. Lako je dostupna, tako da isprike za nekonzumiranje - nema. Jasno?

4. Rajčica

Dokazi govore da likopen, snažan antioksidans pronađen u rajčici, ima jedinstvenu sposobnost inaktivacije slobodnih radikala koji mogu oštetiti naše stanice (a javljaju se kod razvoja demencije, posebice Alzheimerove bolesti). Odmah raditi salaticu!

5. Povećajte vitalnost s vitaminima

Pojedini vitamini kao B - B6, B12 i folna kiselina - smanjuju razinu homocisteina u krvi. Povišena razina homocisteina povezana je s povećanim rizikom od moždanog udara i Alzheimerove bolesti.

6. Crni ribiz

Odavno je poznato da Vitamin C povećava mentalnu agilnost. Jedan od najboljih izvora ovog vitamina je upravo - crni ribiz.

7. Sjemenke bundeve

Samo nekoliko sjemenki bundeve dnevno potrebno je kako biste dobili preporučenu dnevnu količinu cinka, iznimno važnog za poboljšanje pamćenja i razmišljanja.

8. Brokula

Veliki izvor vitamina K, koji služi za poboljšanje kognitivnih funkcija.

9. Kadulja

Kadulja je dugo imala reputaciju kao eterično ulje, ali je dobra i kao sredstvo za poboljšanje pamćenja.

10. Orašasti plodovi

Istraživanje objavljeno u časopisu American Journal of Epidemiology pokazuje da unos vitamina E može pomoći u sprječavanju pada kognitivnih funkcija, osobito u starijih osoba. Orašasti plodovi su uz lisnato zeleno povrće, šparoge, masline, jaja, smeđu rižu i žitarice od cjelovitog zrna - veliki izvor vitamina E.

Zdrava prehrana pruža našem mozgu najbolje šanse za izbjegavanje bolesti. Ako je vaša prehrana iz bilo kojeg razloga neuravnotežena, razmislite o nekim dodacima prehrani u obliku omega-3 masnih kiselina , ali se o tome svakako konzultirajte s liječnikom. Ali mu priznajte sve što jedete i pijete!

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju