Iz dana u dan, najmnogoljudnija zemlja svijeta sve više napreduje. Tehnološki razvoj vidi se na svakom koraku, a zadnja najava govori kako će Kinezi napraviti najveću svjetsku željezničku stanicu za brze vlakove, koja će prolaziti, ni manje ni više, nego ispod Kineskog zida.
Stanica se planira izgraditi u sklopu priprema za zimske Olimpijske igre, koje će se 2022. godine održati u Pekingu. Recimo da je Peking dodjeljivanjem domaćinstva, postao ujedno i jedini grad koji će ugostiti ljetne (održane 2008.) i zimske OI.
Ipak, ova stanica se neće graditi u Pekingu, već u Badalingu, najposjećenijem dijelu Kineskog zida, koji se nalazi 80-ak kilometara od glavnog grada. Prostirat će se na 36 tisuća kvadratnih metara i nalaziti se 102 metra ispod površine. Za usporedbu, Riva u Splitu površine je 15 tisuća kvadrata pa se lako može zaključiti kako će impozantna stanica biti duplo, i više, veća od splitskog dnevnog boravka. Ako mislite da je željeznica tek iskazivanje moći, varate se, jer ovdje dnevno u prosjeku prođe 30-ak tisuća ljudi koji su došli vidjeti slavni zid.
Stanica je dio mreže koje će povezivati Peking sa Zhangjiakoum, mjestom gdje će se održavati neka od natjecanja, poput skijaških skokova, biatlona… Postaja će prolaziti kroz planine ispod samog zida, te će za njeno probijanje biti potrebni i radovi poput miniranja. Naravno, pritom će se itekako voditi računa da se ni na koji način ne ošteti zid.
Brze željeznice u zemlji nisu ništa novo, jer je Kina trenutačno dom najdužoj brzoj liniji vlaka na svijetu. Ona spaja Peking i Guangzhou, koji su udaljeni 2299 kilometara, a zahvaljujući modernim vlakovima put traje oko osam sati.
Recimo da ni tu nije kraj, jer se u sljedeće četiri godine planira uložiti 400 milijardi dolara kako bi željeznički promet u zemlji bio još bolji i brži.