Dronovi više nisu novost, kao i bespilotne letjelice u prirodnoj veličini koje služe u ratovanju.
Sljedeći korak? Bespilotne komercijalne letjelice.

U trendu Savijača od tikvica/Ilustracija Ljetna bučnica Savršena! Recept za savijaču od tikvica i sira s gotovim korama Kviz općeg znanja - 3 15 friških Kviz općeg znanja: Za sve željne novih izazova i svježih pitanja Pašta fažol Sa sastojcima iz špajze Pašta fažol: Recept za legendarno talijansko jelo koje se radi "ni od čega"

Upravo to se planira, jer, iako je statistika avionskih nezgoda vrlo mala, one koje se dogode, sve je teže riješiti. Zato istraživači uzimaju u obzir ljudski faktor. Kako je 95 posto leta ionako automatizirano, zašto ne bi bilo i preostalih 5?

Kompjutor se ne može umoriti niti letjeti pijan. Ne može ni zbog stresa namjerno srušiti avion. Upravo se ovi argumenti koristi u nastojanjima da se uvedu bespilotni komercijalni letovi.

No, dok ne stigne vrijeme da se vozimo Airbusom bez pilota, u Kini su već predstavili jednostavnije bespilotne letjelice za prijevoz putnika. Doduše, putnika je ovoga puta u jednini. Kineska kompanija Ehang otkrila je svoj putnički dron Ehang 184, kvadrikopter. U njega stane jedna osoba s manjim ruksakom, a ima klimu i svjetlo. Kako bi poletio, putnik mora postaviti plan leta, kliknuti 'polijetanje' i 'slijetanje' na tabletu i kompjutor odradi ostatak.

Airbus grupa radi na Vahani, letećem automobilu za putnike ili teret, a u sklopu jednog europskog projekta myCopter, traži se način kako bi se osobni prijevoz mogao 'dići u zrak'. Naime, cilj je da upravljanje helikopterom postane jednostavno kao i vožnja auta, s vrlo malo obuke.

Ipak, mnogi koji se voze avionima nisu oduševljeni idejom da bi sjeli u avion kojime će upravljati računalo.