Prvoga svibnja napunilo se trideset godina od tragičnog odlaska nikad prežaljenog Ayrtona Senne, kojega, iako je osvojio samo tri naslova svjetskog prvaka, mnogi i danas smatraju najboljim vozačem Formule 1. Zbog talenta, osjećaja za vožnju i neustrašivosti u svakakvim uvjetima, pa čak i na kiši, zvali su ga Kišnim čovjekom. Senna je bio obožavan kao rijetko koja zvijezda na sportskom nebu, a ni nakon trideset godina nje zaboravljen – daleko od toga.

Trideset godina žalosti

I dok se s nestrpljenjem očekuje premijera nove Netflixove miniserije "Senna" koja će ispričati priču o trostrukom svjetskom prvaku prateći kroz šest epizoda njegovo sportsko, ali i osobno putovanje koje je naprasno prekinuto tragedijom na stazi u Imoli, prije nekoliko dana u MAUTO-u, Nacionalnom muzeju automobila u Torinu je sve do nedjelje 13. listopada 2024. otvorena izložba “Ayrton Senna Forever“ za koju ulaznica stoji samo 15 eura i koju niti jedan pratitelj Formule 1 ne bi smio propustiti.

Ayrton Senna da Silva rođen je 21. ožujka 1960. u bogatoj brazilskoj obitelji. Kada je imao četiri godine otac mu je kupio minijaturni go-kart i tako je počela njegova zaluđenost brzinom i potreba da prestigne i samog sebe. Prvu utrku s kartom odvozio je s 13 godina i, naravno pobijedio, a u Formuli 1 debitirao je 1984. godine. Za McLaren je vozio od 1988. godine šest sezona i osvojio 35 utrka i tri svjetska prvenstva. Svoju posljednju sezonu, 1994., vozio je za Williams.

Utrka za Veliku nagradu San Marina koja se vozila u Imoli te je godine šokirala čitav svijet. U petak je nastradao Rubens Barrichello, u subotu je poginuo Roland Ratzenberger, a u nedjelju, nakon sedam odličnih krugova, Senna je u zavoju Tamburello izgubio kontrolu nad bolidom, izletio sa staze i brzinom od 233 kilometara na sat zabio se u betonski zid. Četiri sata nakon nesreće proglašen je mrtvim.

"Izložba bez presedana"

Na izložbi u Torinu izloženi su svi najvažniji automobili koje je Senna vozio tijekom svoje karijere, od dječjeg karting "autića" i prvog Van Diemen RF82-Forda iz 1982. do posljednjeg - Williamsa FW16-Renaulta iz 1994., a izložen je i Mercedes 190 s brojem 11 s kojim je Senna pobijedio na Race of Champions 1984.

Osim automobila, izložbu čine dokumenti, poput ugovora između Ayrtona Senne i DAP tima iz 1978., razne publikacije i najrazličitije memorabilije kao što su kombinezoni, kacige, podkacige, kape i rukavice, pribor i dijelovi Senninih automobila, kao što su gume, poklopci, motori, volani. Izloženi su i brojni osobni predmeti, poput pisama i čestitki, satova, pehara i medalja, te 114 fotografija koje su snimili najveći fotografi onog vremena, Angelo Orsi, Bernard Asset, Ercole Colombo, Martyn Elford, Rainer Schlegelmilch, Steven Tee, Keith & Mark Suttona, kao i fotografije iz arhiva Autosprinta, Motorsport Imagesa i LAT Imagesa.

Bianca Senna, Sennina nećakinja izjavila je da se "nada da će ova izložba bez presedana prepuna osobnih predmeta, opreme i automobila sačuvati priču i prenijeti nasljeđe Ayrtona, koji je do danas bio inspiracija kako entuzijastima koji su ga vidjeli kako se utrkuje, tako i novim generacijama."

  Dobro je znati: Istraživanje otkrilo koji su najgori vozači u Europi +0 Vozači - 4

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju