Putovanje zrakoplovom bez pitanja "štetim li okolišu", putovanje nulte emisije, moglo bi postati moguće od 2025. godine. Kako donosi Daily Mail, kontroverzni britanski poduzetnik Dale Vince pokrenuo je Ecojet, tvrtku koju opisuje kao "prvu svjetsku električnu aviokompaniju". Ecojetom će se čarter letovi između Southamptona i Edinburgha odvijati u zrakoplovima s motorima na vodik, dok će putnici biti počašćeni vegetarijanskim obrocima koje će posluživati osoblje u ekološki prihvatljivim uniformama. 

Letovi za kontinentalnu Europu uslijedit će ubrzo nakon toga, a duga putovanja u SAD i Aziju postavljena su kao krajnji cilj. Njegov projekt označava početak "zrakoplovne revolucije" tako što se za dvije godine najavljuje zračni promet bez ugljika i emisija.

"Pitanje o tome kako stvoriti održivi zračni promet desetljećima muči zeleni pokret, Ecojet je daleko najznačajniji korak prema rješenju do sada", rekao je Dale.

"Želja za putovanjem duboko je urezana u ljudski duh, a letovi bez emisija CO2, pokretani obnovljivom energijom, omogućit će nam da istražimo naš nevjerojatan svijet, a da ga prvi put ne oštetimo", dodao je.

Ecojetova flota sastojat će se od dvije veličine konvencionalnih zrakoplova – zrakoplova s 19 sjedala i onih sa 70 sjedala, koji su naknadno opremljeni pogonskim sklopovima na vodik i električnu energiju. Slično kao i flota koju testira britansko-američka tvrtka ZeroAvia, vodikove gorive ćelije u brodu koriste kemijsku energiju vodika za proizvodnju električne energije. Ove vodikove gorive ćelije stvaraju energiju miješanjem vodika i kisika, koji se dobiva iz zraka, putem kemijske reakcije. Jedini otpad koji nastaje ovim procesom je voda, za razliku od tradicionalnog letenja koje uvelike pridonosi emisiji stakleničkih plinova.

Odluka da se prenamijene stari avioni umjesto da se novi modeli izrađuju od nule uštedjet će 90 tisuća tona ugljika godišnje. Letovi će polijetati iz postojećih zračnih luka u Southamptonu i Edinburghu, što znači da se neće morati graditi nove zračne luke. Na letu će se poduzeti koraci za daljnje smanjenje utjecaja zrakoplovne industrije, uključujući posluživanje biljnih obroka, uklanjanje plastike za jednokratnu upotrebu i korištenje ekološki prihvatljivih uniformi za osoblje.

Oni će koristiti tkanine koje ne zagađuju planet, dakle bez kože i vjerojatno će sadržavati "etički uzgojen pamuk", rekao je Vince za MailOnline. Budući da su električni motori gotovo nečujni, putnici u zrakoplovu doživjet će mirniji i opuštajući let, što je savršeno za odmor u oblacima.

Vince je u početku uložio oko milijun funti (nešto više od milijun eura) u tvrtku i prikupit će dodatna sredstva sljedeće godine. Cijene letova nisu potvrđene, ali ne bi trebale biti skuplje od cijena ostalih komercijalnih letova. Ecojet će zapravo početi s radom sljedeće godine, ali njegovi prvi letovi uopće neće imati nultu emisiju i umjesto toga će se oslanjati na turbinske motore koji zagađuju okoliš.

Zrakoplovi tvrtke bit će naknadno opremljeni vodikovo-električnim pogonskim sklopovima čim ih Uprava za civilno zrakoplovstvo (CAA) odobri za upotrebu. Prve preinake dogodit će se 2025., godinu dana nakon početka letova 2024., što znači da će u prvoj godini rada Ecojet letjeti konvencionalnim zrakoplovima s visokim emisijama kao i bilo koja druga zrakoplovna tvrtka. Trenutačno zrakoplovstvo čini oko 3 posto globalnih emisija CO2, ali se njegov ukupni doprinos klimatskoj krizi procjenjuje tri puta više od ove razine zbog visine na kojoj se avioni nalaze kada ispuštaju stakleničke plinove. Ovaj kolosalni negativni utjecaj na planet bit će zauvijek uklonjen kada se dokaže održivost putovanja električnim načinom.

Mi ćemo samo dodati – živi bili, pa vidjeli.

Zlata vrijedni: Savjeti koji će vam pomoći da lakše izdržite dugačke letove Zrakoplov - 3 Zrakoplov - 4 Avion - 1 +1 Avion - 2

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju