Liječnici i nutricionisti propisuju da svakog dana pojedemo 5 porcija voća i povrća. Mnogi griješe kada misle da porcija označava isto što i jedan obrok, zbog čega vjeruju da ne mogu doseći taj prehrambeni ideal.

U najširem smislu porcija bi se mogla smatrati količinom voća ili povrća koja nam stane u dlan – pa se tako količina povećava kako odrastamo. Iz istog razlika porcija se mijenja ovisno o veličini ploda.

VOĆE:

Bobičasto voće
Kod bobičastih plodova kao što su maline, borovnice, jagode ili grožđe, porcija obuhvaća oko 100 grama.

Male voćke
U jednu porciju šljiva, marelica ili mandarina idu dva do tri ploda ovih svježih voćki.

Srednje velike voćke
Jedna jabuka, banana, naranča, kruška i nektarina jednaka je jednoj porcija voća.

Veliko voće
Kod velikog voća poput dinje, lubenice ili ananasa porcija se mjeri s oko 100 grama svježeg ploda.

Sušeno voće
Porcija sušenog je manja od svježeg voća, a po mogućnosti ne bi trebala premašivati količinu od 30 grama grožđica, suhih šljiva, smokava i slično.

Povrće je hrana s malom količinom kalorija pa se u njoj može više uživati (Foto: Shutterstock)



POVRĆE:

Zeleno lisnato povrće
Jedna porcija zelene salate, blitve ili špinata i drugog zelenog lisnatog povrća iznosi 200 grama.

Korjenasto povrće
Jedna porcija celera i mrkve također iznosi 200 grama.

Krstašice
U jednu porciju ubraja se otprilike 10 cvjetova cvjetače ili brokule.

Ostalo povrće
Porcija povrća je jednaka i jednom srednje velikom svježem krastavcu, dvije manje paprike, 100 grama kuhanog krumpira, 200 grama mahuna i slično.

Kako se određuju porcije mesa i ugljikohidrata pogledajte ovdje.