Jeste li čuli za Gyermekvasút? Ovaj mađarski pojam označava dječju željeznicu na kojoj rade djeca u dobi od 10 do 14 godina.

Da, dobro ste pročitali. Prodavanje i kontroliranje karata, signalizacija prometa i druga zanimanja na željeznici – izuzev vožnje samog vlaka – dana su djeci, a sve pod nadzorom odraslih osoba.

Slika nije dostupna Putovanja Europska zemlja u koju se na vrh najviše planine dolazi – vlakom

Po uzoru na sličnu takvu praksu u SSSR-u, Mađari su prigrlili koncept dječje željeznice još 1947. godine. Tada se nazivala pionirska željeznica, a glavni joj je clj bo istrenirati mlade snage za posao s kojim će se moći profesionalno baviti jednog dana, i na koji će biiti ponosni.

Dječja željeznica je postala odmah veliki hit, a otkako je obnovljena devedesetih godina prošlog stoljeća pretvorila se u neobičnu turističku atrakciju koja privlači brojne turiste iz različitih dijelova svijeta. Posebno je popularna u doba oko sv. Nikole kada se svi zaposlenici preoblače u prigodne kostime te igraju blagdanske igre s putnicima.

Indijski vlakovi - 5 Putovanja 10 nevjerojatnih stvari o indijskim vlakovima koji znaju zakasniti i 12 sati

Da bi uopće dobili posao osnovnoškolci prolaze intenzivan tečaj u trajanju od šest mjeseci tijekom kojeg nauče sve što moraju znati o radu za Gyermekvasút.

Željeznička linija Gyermekvasút danas se smatra najdužom dječjom željeznicom na svijetu. Duga je 11.2 kilometara, a povezuje Széchenyihegy i Hűvösvölgy u Budimpešti. Vožnja u jednom smjeru traje oko 40 do 50 minuta, dok za povratnu kartu odrasla osoba treba izdvojiti 1400 mađarskih forinti, odnosno oko 30 kuna.

Vlak vozi redovito tijekom cijele godine, no trenutno je promet obustavljen zbog pandemije koronavirusa.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju