Prvi
hrvatski brod hotel, Botel Marina, u manje od 4 godine, otkako je otvoren, ugostio je više desetaka tisuća gostiju. Smješten je na Adamićevom gatu u centru Rijeke, na idealnoj lokaciji, svega par minuta hoda udaljen od autobusnog i željezničkog kolodvora, gradske tržnice i korza.



Brod oduševljava na prvu, a impresivnu vanjštinu upotpunjava simpatično uređeno predvorje, sobe, šarmantni restoran i bar.

Andrej Kušeta iz Botela za Punkufer je ispričao više o nastanku i ponudi prvog ho(s)tela na brodu u Hrvatskoj.

Kako je došlo do ideje pretvaranja starog broda u hotel?

Nakon dugog "životnog vijeka" i mnoštva preplovljenih milja brod Marina morao je silom zakona u mirovinu 2005. godine. S ciljem spašavanja od trajnog uništenja g. Dubravko Kušeta, vlasnik tvrtke Arhipelag d.o.o., odlučio se na kupnju legendarnog broda iako više nije imao dozvolu za plovidbu, a kako bi isti prenamijenio i dao mu "novi život".

Marina je bila zamišljena kao kompletni smještajno-ugostiteljski objekt kategorije hotela sa 3-4 zvjezdice, ali i objekt koji bi u svojem sastavu imao i omanji muzejsko galerijski prostor. Prvotna lokacija budućeg botela je, dakako, trebao biti voljeni otok Lošinj, matična luka Marine, ali vrijeme je pokazalo da projekt Botela Marina mora i može funkcionirati u većoj sredini, a Rijeka se pokazala kao drugi dom.

Koliko je trajalo uređenje?

Samo uređenje je podijeljeno u dvije faze koje su tijekom godina od kupnje do selidbe u Rijeku bile realizirane. Prva se odnosi na vrijeme od 2006. do 2011., kada je Marina bila na otoku Lošinju, a uređena je oplata broda te 4. paluba, koja je prenamijenjena u ugostiteljski dio budućeg objekta.

Druga faza započinje premještanjem broda u luku Rijeka i traje od 2011. do kraja 2013. Realizacija projekta smještajnog dijela botela je trajala gotovo dvije godine, što uključuje vrijeme projektiranja, usklađivanja s propisima te radove koji su realizirani u bivšem brodogradilištu Kraljevica. S obzirom na to da je botel Marina jedini ovakav objekt na Mediteranu, neka od rješenja unutar projekta su inovativna i po prvi puta izvedena na brodu/botelu.



Koliko dugo ste već otvoreni i koliko je gostiju prošlo kroz hotel?

Smještajni dio je otvoren u studenom 2013. godine i u prosjeku imamo oko 16 tisuća gostiju godišnje. Gosti dolaze iz raznih dijelova, a lani smo ih imali iz 88 zemalja svijeta. Osim zanimljvog smještajnog dijela, gosti rado uživaju i u ugostiteljskoj ponudi restorana Botela Marina, a imali smo priliku ugostiti i više svadbenih cremonija stranih gostiju.

Kako su sobe koncipirane?

Sobe Botela Marina su veličine 15 do 22 kvadrata , s privatnom kupaonicom s tušem, klimatizirane, TV u sobi (osim spavaonica), bežični Internet i radni stol. Ukupno nudimo 35 soba, a kapaciteti su različiti, tako da u ponudi imamo od jednokrevetne do četverokrevetne (obiteljske) sobe.

Kakva je ponuda restorana i bara?


Restoran na Marini nudi specijalitete mediteranske, ali i tradicionalna jela hrvatske kuhinje. Nudimo i organizaciju poslovnih domjenaka, banqueta, cocktail-zabava, vjenčanja ili bilo kakav svečani "event", a u brodskom salonu možemo organizirati poslovne sastanake, seminare ili konferencije u ambijentu kakav nigdje drugdje ne postoji. Restoran i coffee & wine bar otvoreni su i za "vanjske" goste, a vrlo često u sklopu bara organiziramo koncerte, predstave i slična kulturno zabavna događanja.

Interesantno je za spomenuti da Botel Marina svojim gostima nudi i memorijalnu sobu smještenu na komandnom mostu, koja predstavlja restauraciju nekadašnjeg prostora, ali i izložbu velikog broja predmeta koji su se koristili za vrijeme dok je Marina plovila. Zbirka raznih nacrta, dnevnika i sličnih dokumenata iz prošlog stoljeća izložena je u prostoru gdje su nekada boravili kapetan i časnici broda i koje su restaurirane kako bi odgovarale vremenu kada je brod izgrađen. Memorijalna soba dostupna je gostima za razgledavanje na upit.



Marina je izgrađena je u Frederikshavnu u Danskoj, a prvi vlasnik bila joj je kompanija Rederi ab Goteburg. Prvo ime, Kronprinsessan Ingrid, dobila je po švedskoj princezi koja joj je bila kuma i nosila ga je do 1955., kada ga novi vlasnik mijenja u Christofer Pohlem. Ime koje nosi i danas Marina je dobila 1963.

Od 1969. bila je u vlasništvu Lošinjske plovidbe te je redovno plovila Jadranskim morem između Zadra, Silbe, Malog Lošinja, Unija, Pule, Kopra i Venecije. Zadnja put Marina je plovila krajem 2005. godine, u sklopu natjecanja u podvodnom ribolovu u Malom Lošinju.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju