Sjedim na klupici u Williamsburgu u 8:30 ujutro i gledam video koji smo snimili na Siciliji. Tek je 6 stupnjeva je i po prvi put ove godine vidim vlastiti dah. Istog trena poželim vratiti vrijeme i biti u tom videu. Život je prekrasan sad, no onda, iako toga nismo niti bili svjesni, život je bio fenomenalan.

Upravo smo sletjeli, nazvali mamu koja se vječito brine i ukrcali javni bus od aerodroma do centra. Došli smo u Cataniju, glavnu luku Siclije i jedva čekamo ispuniti sve stereotipe o Italiji – pojesti hrpu pizze i pašte, piti aperol spritz i vino te slušati talijanske kancone.

Oko 9 navečer je, hodamo ulicom u potrazi za našim Airbnb smještajem. Klara gleda u mobitel i kaže da smo blizu. Pred nama je zgrada s prekrasnim balkonima na svakom katu, ali i ogromnim kontejnerima.
Kažem Klari: "Daj zamisli kakva šteta da imaš ovako lijep balkon, a odmah ispod njega se nalazi ogromno smeće."
Klara će na to: "To je naša zgrada."
Naravno da je. I svi naši stereotipi o kanconama i spritz aperolima padaju u vodu. Ulazimo unutra i nije lijepo. Navikli smo na svakakav smještaj i zadnje smo osobe koje će se žaliti na bilo što, no u prostoriji gdje je temperatura viša od 40 stupnjeva i otvaranje prozora nije mogućnost, tenzije su visoke.

Odlazimo na piće i shvaćamo koliko je Catania slična Rijeci. Nije prevelika, djelomično je ravna pa se penje, a nalikuje joj i arhitekturom, atmosferom i ljudima.

Vraćamo se na spavanje i provodimo cijelu noć u polusnu hladeći se lepezama koje smo prije nekoliko tjedana kupili u Sevilli. Budimo se i odlazimo na doručak u obližnji kafić. Nakon tri tjedana roadtripa po Maroku, jutro u talijanskom kafiću uz nonice koje jedu sladoled, miris espressa i kekse koje Talijani uvijek poslužuju uz kavu podsjećaju nas na dom, iako nismo blizu.

> Vodič za putnike: Savjeti Klare, Marka i Leonarde za odličan provod u Portugalu

Mnogi jedu brioše sa sladoledom od pistacija pa naručujem to slatko pecivo koje podsjeća na našu pincu, ali s nutellom. Podijelit ću ga s Klarom. Nakon desetak sekundi naručujemo još jedan jer nakon jednog griza shvaćamo da dijeljenje nije opcija. Odmaramo se u u parku u hladu drveća, šećemo gradom, Talijani nam dovikuju različite stvari, okreću glave... nemaju srama, ali ponekad i to laska.

Predvečer se bavimo omiljenom aktivnošću, posjećujemo vintage trgovine. Na pitanje gdje sam kupila majicu volim odgovoriti: "U vintage dućanu na Sicliji“. Okrenula bih oči sama sebi, ali sretna sam jer ostaje lijepi suvenir.

> Ekipa iz Hrvatske koja besplatno svijetom putuje avionom priča nam sve o Barceloni

Nakon večere odlazimo u lokalni restoran, Trattoria del Cavaliere. Dok čekamo stol pijuckamo pivo i promatramo zgodne konobare koji kruže oko bijelih stolnjaka. Odjednom nismo više backpackeri nego fina i pristojna gospoda. Pet minuta kasnije prolijevam vino po lijepom stolnjaku. Nakon dagnji, tjestenine s pestom i lokalnog vina siti, zadovoljni i pomalo pripiti odlazimo na sladoled prije spavanja.

A post shared by Klara Komen (@klara_komen) on

Nakon jednog dana u Cataniji krećemo na jednodnevan izlet u Taorminu, gradić na brežuljku s plažom koja izgleda poput razglednice. Istražujemo uske ulice, ružičaste zgrade, stepeništa i sve što možete zamisliti tipično za mediteranski gradić, a zatim odlazimo do plaže s polutokom na kojem stoji kamena kuća. More je savršeno, no nitko se ne kupa jer je sezona meduza. Djeca se igraju policajaca, skupljaju meduze mrežicama i stavljaju ih u male bazene iskopane u plićaku.

Zadnji dan na Siciliji odlučujemo posjetiti lokalnu tržnicu punu mirisa, boje, buke i osmijeha prodavača. Namirnice su svježe, ukusne i apsurdno jeftine. Kupujem punu vreću cherry rajčica za 50 centi i jedemo ih kao da su trešnje. Odlazimo na posljednji sladoled prije leta, a na aerodromu se pozdravljamo od Sicilije uz cannole punjene ricottom i pistacijima.

> Uzbudljive avanture Travel Budsa pratite na Instagram-profilima Klare, Marka ili Leonarde, a posjetite ih i na njihovou kanalu na Youtubeu.

Vodič na eks:

Cijena pića u kafićima: kava: 1.5 eura; pivo: 2 eura; boca vina: 4 eura

Najbolje mjesto za izlazak: večera u Trattoria del Cavaliere i piće na glavnom trgu

Omiljeni dio grada: Cijeli centar je apsolutno prekrasan, pogotovo navečer kada svi izlaze na piće i sladoled

Najdraži kafić: Comis Ice Cafè

Omiljeni street food: gratina

Najbolje vrijeme za posjet: kraj ljeta

Savjet turistima: pripazite na stvari

Ljubaznost domaćina: 10/10

Najbolji gradski prijevoz: hodanje, no ako se zaputite van grada vlakovi su odlična ideja