Mala obiteljska vinarija Matković stoji iza Iskrenih vina što svojim etiketama otkrivaju neizgovorene istine i nadahnjuju vinoljupce.
“Nije to biznis. Dani proizvodnje satkani su od stotina lijepih i manje lijepih priča koje nas čine ponosnima na vina koja smo stvorili za sve iskrene, ljudske trenutke koje ćete uz njih doživjeti.

Bez velikih riječi, šarenih etiketa i blještavih reklama, za nas je to život - iskrena posvećenost kreiranju dobrih vina. Možda baš zato vina Matković imaju neobjašnjivu moć. Inspiriraju na neke male, nikad izgovorene istine, koje su, kao i naša vina, najljepše navrh jezika”, otkrivaju na svojoj internetskoj stranici.

Najuža obitelj broji šest članova. Uzgoj grožđa, proizvodnja, pakiranje i distribuciju obavljaju sami, a svatko je zadužen za neki dio posla. Vinogradi su smješteni u vinogorju Orahovica-Slatina u Slavoniji. Uzgajaju frankovku, cabernet franc, cabernet sauvignon, pinot noir, graševinu i chardonnay.
„U ostataku tima su divni ljudi, suradnici koji nam jako puno pomažu u marketingu, PR-u, kao i dizajnu proizvoda.

Iskrena vina Matković Iskrena vina Matković (Foto: Iskrena vina Matković)

Oni imaju naše beskrajno povjerenje, a takva se odluka se pokazala vrlo pametnom i uspješnom. Taj tim čini agencija Señor, za fotografije na našim omotima zaslužni su izuzetni fotografi Maja Danica Pečanić i Mario Kučera, cvjetni styling za posljednju ediciju radila je Ida Jurjević, a omote za rose u prve dvije edicije ilustrirao je Slaven Kosanović Lunar. Kao dio tima moramo spomenuti i sve naše prijatelje, rodbinu i najamne radnike bez kojih bismo bili u velikim problemima u doba berbe“, kaže Iva Matković.

Prve nasade frankovke Ivin otac Josip Matković posadio je prije 13 godina na obroncima Papuka, a danas ima oko 4 hektara vinograda i to pretežno crnih sorti. Obiteljski posao započeo je sa suprugom Mirom, kćeri Ivom i sinom Ivanom. Ideja im je bila raditi cjenovno fer vina koja se konzumiraju uz hranu. No put prema uspjehu nije bio bezbrižan.

> Nećete pogriješiti: 6 najzanimljivijih hrvatskih vina za manje od 100 kuna

"Pojaviti se na tržištu je teško, a zadržati se na tržištu još je teže. Sigurni smo da nam je u tome najviše na početku pomogao dizajn proizvoda i branding, kojeg je teško ne uočiti. Naše vinsko tržište je malo, a vinara je velik broj, i to izvrsnih vinara. Stoga se potrebno istaknuti. Prvi kontakt je vizualan, barem u većini slučajeva. A ako je proizvod dobar, naći će svoje mjesto na tržištu. Kada smo se odlučili izaći na tržište trebalo je odlučiti na koji način želimo biti prisutni. Ali to je samo početak, ako se želite baviti ovim poslom stalno ćete nailaziti na poteškoće u svim segmentima posla”, objašnjava Iva.

Pinot noir Pinot noir (Foto: Iskrena vina Matković)

Ideja Iskrenih vina došla je kao prijedlog agencije Señor, a obitelj Matković ju je objeručke prihvatila. Svako vino su povezali s jednim tekstom i omotom.
“Kažu da su vinari mazohisti. Moraš zaista jako voljeti to što radiš da bi se bavio uzgojem grožđa i izradom vina, pogotovo ako uzmemo u obzir da te stalno prati neizvjesnost. Ali, kao i u svakom poslu koji na kraju daje opipljiv proizvod tvog rada i truda, taj proizvod te ispunjava zadovoljstvom i ako uz to dobiješ i potvrdu tržišta onda je krug potpun“, otkriva.

> U zemlji vječnog sunca doznali smo tajnu dobrog vina

Nova, treća edicija, najveća je do sada. U njoj su zastupljene sve sorte kao monosortna vina, zatim jedno vino koje je kupaža frankovke, cabernet franca i cabernet sauvignona te rose od frankovke. Svakom edicijom vina željeli su na netradicionalan način dočarati mjesto gdje nastaju ili prenjeti emociju koja ih dodatno opisuje.

Na pitanje o nagradama i priznanjima Iva objašnjava kako vina ne šalju na festivale i ocjenjivanja, a za pakiranja su dobili više nagrada - od Cropaka za najbolje pakiranje do uvršavanja u Luerzers archive specijal 200 best: packaging design worldwide, kojem naslovnicu krasi njihov vizual. Plan za budućnost im je nastaviti raditi vina koja i sami vole piti.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju